معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی اورامانات کل استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رضا رحیمی گفت: ما در سطح کلان مدیریتی با جدیت به دنبال اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی اورامانات با هدف کمک به توسعه صادرات و کسب و کار و رونق اقتصادی در استان هستیم.
 
وی با تاکید بر پیگیری مستمر دستگاه‌های ذیربط برای اجرای سریعتر این طرح گفت: منطقه ویژه اقتصادی اورامانات فقط مختص این منطقه نیست بلکه کل استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این طرح در نظر داریم تا به توسعه صادرات و تجارت در استان برای توسعه رونق اقتصادی کمک شود.
 
رحیمی افزود: باید محل اجرای این طرح در منطقه اورامانات به وسعت ۲۰۰ هکتار سریعاً در اراضی منابع طبیعی مشخص و مجوزهای لازم برای اجرای آن مانند تامین آب، محیط زیست و نحوه تامین منابع مالی آن از سوی دستگاه‌های ذیربط پیگیری شود و تمامی دستگاه‌ها در این راستا وظیفه مهمی به عهده دارند.
 
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، این منطقه به منطقه تجاری و مبادلاتی تبدیل خواهد شد و این کار بسیار مهم و ارزشمندی است که تمامی دستگاه‌های ذیربط باید نهایت همکاری و تلاش خود را برای اجرای آن بکار گیرند.
 
وی گفت:ضرورت دارد که تجارب کسب شده در اجرای طرح در منطقه آزاد قصرشیرین و منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد برای منطقه ویژه اقتصادی اورامانات نیز مورد استفاده قرار گیرد و با یک همکاری خوب و مناسب روند اجرایی این طرح تسریع گردد.
 
رحیمی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در سنوات گذشته به دلیل افزایش یک مرتبه حامل‌های انرژی با مشکلات زیادی از جمله رکود و عدم فعالیت مواجه شدند، اما دولت تدبیر و امید با یک برنامه ریزی ویژه قصد کمک به واحدهای تولیدی با اختصاص ۲۴۰ میلیون تومان برای انتقال گاز به هر بنگاه اقتصادی به صورت یارانه‌ای دارد که ما باید در استان از این فرصت استفاده کنیم.
 
وی گفت: برای خارج شدن بسیاری از واحد‌ها از رکود به دلیل گران شدن حامل‌های انرژی در سنوات قبل باید شرکت گاز استان با دیگر دستگاه‌های ذیربط نسبت به تسریع در اجرای این طرح که با عنایت دولت یازدهم ایجاد شده اقدام کنند و ۴۷۶ واحد از طرح‌های تولیدی در استان از این طرح بهره‌مند شوند و این طرح تا ۷۶ طرح تولیدی افزایش پیدا کند.
 
انتهای پیام/ز
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.