‌استاندار کرمان گفت: باید نهضت مسابقات محلی در استان راه بیندازیم و همه پیشکسوتان را در توسعه ورزش استان و هم نظارت بر آن دخیل کنیم.

راه اندازی نهضت مسابقات محلی در استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان صبح امروز 17 خردادماه در جلسه شورای ورزش استان کرمان اظهار کرد: طرح جامع ورزش کرمان یک طرح پایدار استانی است و هر کس که بیاید باید آن را ادامه بدهد، زیرا روی این طرح کار شده است.

وی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه ورزش استان کرمان اختصاص داده شد، افزود: ورزش یک امر ضروری و حیاتی است و بخشی از هزینه‌های گزافی که در حوزه سلامت پرداخت می‌کنیم، به دلیل عدم انجام فعالیت‌های ورزشی است.

رزم حسینی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در توسعه یافتگی کشورها، مربوط به ورزش است و امروز کارکنان کارخانجات پیشرفته دنیا اول ورزش می‌کنند و بعد سراغ کارشان می‌روند.

وی بیان کرد: اگر در استان کرمان سند جامع توسعه ورزش را مطرح کردیم برای این بود که بتوانیم هزینه‌های گزافی که در باشگاه‌های ورزشی برای بازیکنان خارجی و غیربومی می‌شود را کاهش بدهیم که بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها هزینه‌های تشریفاتی است.

استاندار کرمان گفت: قرار این بود که ورزش استان را به سطح متعالی برسانیم و یک سند کاملا کارشناسی شده و از پایین به بالا تدوین شد و ایده‌ای که در کشور نیست را مطرح کردیم.

وی افزود: قرار نیست امکانات را به مناطقی که کار نکرده‌اند، بدهیم و آنچه که دنبال آن بودیم و همه بر آن توافق کردند، علاوه بر طرح اجرایی، تکمیل جدول اماکن ورزشی نیز باید انجام شود و همه امکانات استان از مساجد و تکایا تا مدارس و دانشگاه‌ها و کارخانجات در خدمت ورزش استان به عنوان پیوست سند قرار بگیرند.

رزم حسینی تصریح کرد: اگر بتوانیم از هزینه‌های صورت گرفته در ساخت و ساز پروژه‌های ورزشی استان استفاده کنیم، بهتر از هزینه جدید است.

وی بیان کرد: بخشی از هزینه‌هایی که برای طرح توسعه ورزش در مرحله اول اختصاص داده شد، از مسیر اصلی خود منحرف ‌و در جای دیگر هزینه شد که به همین دلیل کار متوقف شد.

استاندار کرمان گفت: حداکثر طی یک هفته آینده ارزیابی انجام و نظر هیئت‌های ورزشی گرفته شده تا برای رفع مشکلات سند توسعه ورزش اقدام شود.

وی افزود: هر طرح خوبی اگر بد اجرا شود و مجری خوب نداشته باشد، زیر سوال می‌رود و اجرای سند توسعه ورزش استان پشتکار و پیگیر می خواهد و مدیران باید توسعه گرا باشند و در حوه ورزش دنبال تعالی ورزشی هستیم.

رزم حسینی اظهار کرد: ایراد گرفتن و منفی بافی کردن خیلی آسان است و اگر همه پذیرفته‌ایم سند خوبی داریم، باید پای آن ایستاده و کار را انجام بدهیم و در مسیر اشکالات را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: ورزش معلولان بسیار مهم و مورد توجه سند توسعه ورزش استان است و هیئت ورزشی جانبازان و معلولان استان کرمان کارنامه درخشانی دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان بیان کرد: باید نهضت مسابقات محلی در استان راه بیندازیم و همه پیشکسوتان را در توسعه ورزش استان و هم نظارت بر آن دخیل کنیم و اگر استان بتواند سند را به خوبی اجرا کند، منابع را تامین می‌کنیم و در صورت انحراف منابع، آن را قطع خواهیم کرد.

وی افزود: روسای هیئت‌های ورزشی باید بدون سیاسی کاری انتخاب شوند و کسانی باشند که پیشکسوت و متخصص این حوزه باشند.

رزم حسینی تصریح کرد: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که مردم آن مطالبه گر، مقامات آن نقدپذیر باشند و تک تک آحاد جامعه خود را در سرنوشتشان سهیم بدانند.

وی بیان کرد: سند توسعه ورزش استان از روزمرگی جلوگیری می‌کند و نباید اجازه بدهیم که جامعه ورزش ما دچار روزمرگی شود.

استاندار کرمان با تاکید بر جهاد ورزشی گفت: یک مدیر جوان را در حوزه ورزش استان انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم با اقدامات جهادی خود بتواند برنامه‌های مورد نظر را اجرایی کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار