رئس کمیسیون امنیت ملی گفت: یک نفر از عوامل انتحاری با جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و کشته شده است.

عملیاتی تروریستی امروز بزدلانه بود/ اقدامات عملیاتی ادامه دارد/اوضاع تحت کنترل است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش خبری نیمروز شبکه یک؛ اظهار داشت: حدود ساعت ده صبح در داخل صحن مجلس اطلاع دادند که درگیری در مدخل ورودی ساختمان نمایندگان انجام شده است.

وی ادامه داد: این مدخل معمولا به دلیل اینکه جایگاه ورودی مردم است از حداقل حفاظت‌های ویژه برخوردار می‌باشد و صرفا در حد اینکه یک بازرسی صورت بگیرد.

بروجردی اضافه کرد: تروریست‌ها با استفاده از سلاح گرم از بدو ورود به مجلس اقدام به تیراندازی کرده بودند این تیراندازی به مامور حفاظتی و برادران سپاه مستقر در مدخل ورودی صورت گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تروریست‌ها افرادی بودند که آموزش‌های تروریستی ویژه دیده بودند و به قصد مختل کردن امنیت پایدار ما این اقدام را انجام دادند، گفت: شش هفت طبقه از ساختمان مجلس دفتر نمایندگان در استان‌های مختلف است و تروریست‌ها با توجه به آموزش‌هایی که دیدند به سرعت وارد مدخل مجلس شدند و به مردم عادی تیراندازی کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیروهای اطلاعاتی  و امنیتی و برادران سپاه پاسداران به سرعت وارد مقابله با آنان شدند و تا یکی دو ساعت قبل هم صدای تیراندازی وجود داشت اما به سرعت تحت کنترل درآمد.

وی بیان کرد: یک نفر از عوامل انتحاری با جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و کشته شده است اما برای پاکسازی نهایی با توجه به اینکه احتیاطا ممکن است افراد دیگری حضور داشته باشند، ادامه دارد و نیروها در ساختمان مستقرند.

بروجردی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مجلس جایگاه مردمی دارد این عملیات بزدلانه بود بدون تردید در این کشور پهناور با امنیتی پایدار چنین حرکات بچگانه‌ای نمی‌تواند مخل امنیت پایدار ما باشد با توجه به اینکه پیرامون کشورمان بحران‌های متعدد داریم عملا امنیت پایدار ما را هدف قرار دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار