«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت افغانستان و شماری از نمایندگان مجلس و رهبران احزاب و تشکل ها نیز این حمله را محکوم کردند.

اشرف‌غنی حمله تروریستی به مجلس ایران را به شدت محکوم کرد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد.

ریاست جمهوری افغانستان در صفحه توتیتر خود نوشت: حکومت افغانستان حمله های تروریستی در تهران را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده و یک بار دیگر بر مبارزه مشترک علیه این پدیده شوم تاکید می کند.

همچنین رئیس اجرائی دولت، «محمد حنیف اتمر»، مشاور امنیت ملی، «حامد کرزی»، رئیس جمهوری پیشین افغانستان، «محمد کریم خلیلی»، رئیس شورای عالی صلح، «سید حامد گیلانی»، رهبر حزب محاذ ملی و شماری از نمایندگان مجلس، ضمن محکومت شدید حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی، با مردم و مسئولان ایران ابراز همدردی کردند.


صبح امروز چهار فرد ناشناس از بخش ملاقات های مردمی وارد مجلس شورای اسلامی شدند و با تیراندازی به نیروهای حفاظت مجلس، جمعی از کارکنان مجلس و مردم را زخمی کردند.

این چهار نفر قصد داشتند وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شوند که پس از واکنش مأموران؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در درگیری با ماموران به هلاکت می رسند.

بر اساس گزارش اورژانس تهران 12 نفر در این حمله به شهادت رسیدند و 42 نفر زخمی شدند.

عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی که از ساعت 10:15 دقیقه آغاز شده بود، بعد از ظهر چهارشنبه پایان یافت.

همزمان با این حمله، دو نفر از تروریست ها وارد محوطه مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی در جنوب تهران شدند که نفر اول با مواد انفجاری همراه خود و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با ماموران به هلاکت رسید. 

 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار