مدیر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم آباد:

کاشت گل‌های بهاره در خرم‌آباد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم آباد از آغاز گل کاری‌های بهاره در سطح شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسداللهی با بیان اینکه گلکاری‌های بهاره از خرداد ماه شروع می‌شود، گفت: در فصل بهار بیشتر گل‌های جعفری، کوکب، دکمه‌ای، ناز و سایر گل‌هایی که با آب و هوای شهر خرم‌آباد در فصل بهار سازگاری دارند استفاده می‌شوند. 

از آنجا که نگه‌داری از فضای سبز از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد گل کاری‌ها نیز از سوی این بخش و زیر نظر کارشناسان و ناظران فضای سبز شهرداری خرم آباد انجام می‌شود. 

اسداللهی افزود: بخش‌های خصوصی نگهدارنده فضای سبز در خرم‌آباد در هر دوره پاییزه و بهاره مبلغی در حدود 300 تا 400 میلیون تومان هزینه می‌کنند. 

اسداللهی با اشاره به نقش شهروندان در حفظ و نگه‌داری فضای سبز، گفت: از شهروندان انتظار داریم برای حفظ و زیبایی هر چه بیشتر این جلوه‌های بی نظیر، تلاش کنند. یکی از مسائل عمده فضای سبز که در شرایط اقلیمی موجود نیاز به صرف هزینه و مراقبت مستمر دارد، نگه‌داری و توسعه فضای سبز است، به همین دلیل شهروندان می‌توانند با صیانت از فضای سبز در کاهش هزینه‌ها تاثیر‌گذار باشند. امروزه مفهوم شهرها بدون فضای سبز غیر‌قابل تصور است زیرا گسترش شهرها تشدید آلودگی‌های محیطی را به دنبال دارد و تنها راه و شاید بهترین راه برای کاهش آلودگی توسعه فضای سبز است. 

وی ادامه داد: در صورتی که ساخت و سازها بدون ایجاد فضای سبز توسعه پیدا کند و یا با گسترش شهرها فضاهای سبز از بین برود هیچ گونه روح شادابی در شهر وجود نخواهد داشت. از آنجایی که لرستان و خرم‌آباد میزبان همیشگی ریزگردهاست قطعا با توسعه فضای سبز علاوه بر اینکه می‌توان در جهت کاهش آلودگی‌ها قدم برداشت می‌توان به عنوان مکان‌های زیبا برای گذراندن اوقات فراغت نیز از آنها بهره برد.


انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار