با انجام آزمایش رایگان می توان با علائم بیماری تب کنگو آشنا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیروس قلیچ‌خانی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان مرودشت در نشست راهکارهای پیشگیری از تب کنگو با اشاره به نقش پزشک خانواده روستایی در بالا بردن سطح سلامت جامعه گفت: هدف پزشک خانواده علاوه بر درمان رفع مشکلات بهداشتی با مشارکت مردم روستا است.

قلیچ خانی بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود برای مبتلا نشدن به این بیماری، از مصرف گوشت خام و نیم‌پز خودداری کرده و از قصابی ‌های معتبر گوشت خود را تهیه و به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری استفاده کنند.

وی افزود: یکی از راه‌های  جلوگیری از تب کنگو سم‌پاشی دامداری‌ها در فصل بهار و تابستان و مقابله با کنه است و باید از کشتار غیرمجاز دام در شهرستان جلوگیری کرد و همچنین باید برنامه‌ریزی شود تا دام‌ها جهت کشتار به کشتارگاه ها انتقال یابند.

وی با بیان اینکه هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان مرودشت مشاهده نشده است، تصریح کرد: مرکز بهداشت و درمان این شهرستان به منظور مقابله با این بیماری در آماده‌باش کامل بوده و از شهروندان درخواست می شود در صورت بروز موارد مشکوک، مراتب را به مراکز بهداشتی و بیمارستان ها اطلاع دهند تا در کمترین زمان به این مسئله رسیدگی شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان مرودشت اظهار داشت: انتقال کودهای حیوانی از دامداری‌ها به خارج روستا، سمپاشی دامداری‌ها، جلوگیری از فروش مرغ زنده و مشخص نمودن مکان مشخص جهت دفن بهداشتی لاشه‌ها در دامداری‌ها و مرغداری‌ها، از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار