استاندار کرمانشاه گفت: پروژه "کتابخانه مرکزی" کرمانشاه باید از این وضعیت خارج شود.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسداله رازانی  با تاکید بر اینکه پروژه باید از این وضعیت خارج شود، اظهار کرد: اینکه برای ساخت این کتابخانه هزینه شده و اکنون نیمه‌کاره است، هدررفت و دفن منابع مالی است.

وی افزود: مشکل پروژه‌هایی از این دست بزرگ بودن اندازه پروژه است که البته گاهی هم به این اندازه بزرگ نیاز نیست و فقط باعث می‌شود روند تکمیل آن به تاخیر بیفتد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: مشابه پروژه کتابخانه مرکزی را در موزه میراث فرهنگی داریم که 40 سال از آغاز اجرای آن می‌گذرد اما هنوز اجرا نشده و خود به موزه تبدیل شده است و یکی از مشکلات آن اندازه بزرگ پروژه است.

رازانی با بیان اینکه در صورت کمبود اعتبار می‌توان از احداث طبقات فوقانی پروژه کتابخانه مرکزی صرف نظر کرد، گفت: می‌توانیم طبقات پایین را تکمیل کنیم و فعلا از همان طبقات بهره‌برداری کنیم.

در ادامه واحد امیری مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز پیشرفت فیزیکی پروزه کتابخانه مرکزی کرمانشاه را حدود 40 درصد اعلام کرد.

وی افزود: زمین این پروژه به وسعت چهار هزار مترمربع از سال 86 واگذار شد و در سال 87 فوندانسیون پروژه به پیمان رفت و اجرا شد.

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه در ادامه اسکلت این پروژه به پیمان رفت، افزود: این پروژه در هفت طبقه احداث می‌شود که اسکلت دو طبقه و نیم آن باقی مانده و مابقی اجرا شده است.

به گفته امیری، زیربنای این پروژه در هفت طبقه 15 هزار و 200 مترمربع است که اسکلت 4500 مترمربع آن باقی مانده است.

وی معتقد است برای تکمیل اسکلت این دو طبقه و نیم، به 1.4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی استان کرمانشاه کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه را 20 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: اگر از احداث این دو طبقه و نیم صرف نظر شود به 12 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی تصریح کرد: قرار است 40 درصد اعتبارات این پروژه از استان و مابقی 60 درصد آن از اعتبارات ملی تامین شود.

امیری دو طبقه پارکینگ، رستوران، مخزن کتاب، سالن اجتماعت 300 نفری، قرآت خانه خانم‌ها و آقایان و ... را از بخش‌های مختلف پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه اعلام کرد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.