رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد

پیگیری مسولان در رفع مشکلات واگذاری مسکن مهر بروجرد/ واگذاری ۵۵۰۰ واحد مسکن مهر به مالکان

گیوه‎کی گفت: رفع مشکلات واگذاری مسکن مهر به متقاضیان در این شهرستان با جدیت در دستور کار مدیران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  گیوه‎کی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: قرار بود فعالیت تعاونی ‎های مسکن مهر سال ۹۵ به اتمام برسد، حال آنکه عده‎ای هنوز واحدهایشان را تحویل نگرفته و در این سایت ساکن نشده‎اند.

وی گفت: با آغاز احداث شهرک‎ های مسکن مهر با هدف تامین مسکن برای افراد کم درآمد و پس از بررسی ‎های میدانی از مجموع ۲۱ هزار ثبت نام انجام شده، ۸ هزار نفر در بروجرد مشمول دریافت مسکن معرفی شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد، گفت: ساماندهی ۸ هزار نفر متقاضی مسکن مهر در قالب تعاونی‎ موجب شد که با اصرار دولت و وزارتخانه مبنی بر ساماندهی زودهنگام این افراد حدود ۶۰ شرکت جدید در بروجرد به ثبت برسد که البته پس از ادغام تعداد آن‌ها به ۳۰۰ شرکت تعاونی کاهش یافت.

گیوه‎کی افزود: در حال حاضر حدود ۲۴ شرکت تعاونی مسکن از مجموع ۳۰ تعاونی کار خود را با تسهیلات بانکی ۲۵ میلیون تومانی و میانگین آورده قریب به ۱۵ میلیون تومانی سهم اعضاء واحد‌ها را به آن‌ها تحویل داد‎ه‎اند.

وی گفت: در این میان برخی از تعاونی های مسکن با مشکل مواجه شده‎اند که پرونده یکی از این تعاونی‎‌ها به دلیل برداشت نامتعارف مالی در مراجع قضایی باز است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد افزود: البته عدم واریز به موقع وجوه سهم آورده اعضاء موجب شده است که تعاونی ‎‌ها نیز نتوانند، به موقع و در زمان مقتضی به تعهدات خود عمل کنند.
گیوه‎کی خاطر نشان کرد: از سویی در فاصله سال‎ های ۹۰ تا ۹۲ با افزایش ناگهانی قیمت مصالح ساختمانی مشکلات تعاونی ‎های مسکن دو چندان شد و اعضای آن‌ها ناچار شدند که پول بیشتری را برای ساخت واحدهایشان به حساب تعاونی بپردازند.

وی در خصوص مشکل تعاونی مسکن مهر توحید بروجرد گفت: پرونده این تعاونی در حال بررسی در مراجع قضایی است، تا مبلغ خارج شده از حساب شرکت برگردانده شده و این پروژه نیز بیش از این دچار تورم نشود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: اعضای تعاونی مسکن مهر توحید برای جلوگیری از عدم توقف پروژه ناچار شده‎اند که نسبت به دیگر تعاونی‎‌ها وجوه و مبالغ بیشتری را برای ساخت واحدهایشان پرداخت کنند.

گیوه‎کی افزود: هم اکنون نیز همه دستگاه قضایی به همراه دیگر دستگاه‎های اجرایی شهرستان بروجرد اعم از دادستانی و فرمانداری بسیج شده‎اند، تا مشکل تعاونی مسکن مهر توحید بروجرد و اعضای آن را مرتفع کنند.
وی تصریح کرد: از مجموع ۶۲۰۰ مالک سایت مسکن مهر بروجرد تاکنون ۵۵۰۰ نفر واحدهای خود را تحویل گرفته‎اند.


انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.