درپی وقوع نزاع دسته جمعی دریکی ازروستاهای قوچان، دادستان قوچان دستور شناسایی و بازداشت حدود چهل نفر از اخلالگران را صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علی آذری، دادستان قوچان، دراجتماع اهالی این روستا گفت:: نزاع دسته جمعی جرمی است که آبروی فرهنگ وسنتهای یک اجتماع را مورد هدف قرار میدهد و اشتهار یک جامعه به ارتکاب چنین جرایمی لطمه شدیدی به فرهنگ آن اجتماع خواهد زد.

وی افزود: از این پس قطعا با کسانی که قصد دارند ابروی قوچان وقوچانی را با ارتکاب این اعمال مورد هدف قراردهندبه سبک خودشان رفتار ومجازات خواهند شد.

دادستان قوچان گفت: وظیفه همه ما این است که در مشکلات باکمی سعه صدر وحوصله ازوقوع نزاع وضرب وجرح پیشگیری کنیم واجازه ندهیم در فرهنگهای دیگر فرهنگ قوچان را به نزاع گری بشناسند واین در حالی است که قدیمی‌ترین وبهترین فرهنگ‌ها وسنت‌ها در قوچان وجود دارد.

آذری افزود: گسترش فرهنگ نزاع، ضرب وجرح وتوهین وفحاشی در جامعه افزون بر نشانه‌ی جهل، کم سوادی و نافرهیختگی جامعه، نشانه‌ی انحطاط فرهنگی در جامعه نیز می‌باشد؛ زیرا نزاع، ضرب و جرح وتوهین وفحاشی نشانه‌ی افراد بی تمدن، ناپخته و بی نزاکت است که آثار آن در فروپاشی اجتماعی و ایجاد تضاد و درگیری‌ها، خود را نشان می‌دهد و موجب بروز خشونت در جامعه می‌گردد و گسترش و تداوم آن شرایط اجتماعی جامعه را بحرانی‌تر می‌سازدوممکن است به امنیت ان اجتماع لطمه وارد کند.

انتهای پیام//ح. خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.