رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بانه گفت: امسال 52 هزار رأس دام سبک و سنگین شهرستان بانه علیه بیماری تب‌برفکی واکسینه می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛بختیار محبوبی گفت:پیش‌بینی شده است که در این مدت 40 هزار دام سبک و 12 هزار دام سنگین به صورت کاملاً رایگان برعلیه بیماری تب‌برفکی در شهرستان بانه واکسینه شوند.

وی با اشاره به اینکه 6 اکیپ بخش خصوصی و اداری این کار را برعهده دارند افزود:واکسینه کردن دام‌ها بر علیه بیماری تب‌برفکی همراه با سراسر استان کردستان از 16 خردادماه آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

رئیس شبکهدامپزشکی شهرستان بانه گفت:در این مرحله اولویت واکسینه دام‌های سبک و سنگین با کانون‌هایی است که قبلاً سابقه شیوع تب‌برفکی در آن مکان‌ها مشاهده شده است.

محبوبی افزود: در مرحله بعد نیز تا شعاع سه کیلومتری کانون‌ها، مراکز صنعتی دام، گاوداری‌ها و دام‌های روستایی بر علیه این بیماری در شهرستان واکسینه خواهند شوند.

رئیس شبکهدامپزشکی شهرستان بانه با بیان اینکه اجرای این طرح در حفظ سلامت دام‌ها بر علیه بیماری تب‌برفکی بسیار موثر است از دامداران سطح شهرستان خواست که با مجریان نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.