با افتتاح 13 پروژه كشاورزی و دامپروری شهرستان سيرجان در هفته جهاد کشاورزی برای 169 نفر اشتغال ایجاد می شود.

ایجاد شغل برای 169 سیرجانی با افتتاح پروژه های کشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمودآبادی،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت:  با افتتاح13 پروژه کشاورزی که با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 325 میلیون ریال افتتاح و برای 169 نفر اشتغالزایی ایجاد می کنند، گفت:  این پروژه ها شامل 6 آبیاری تحت فشار، دو واحد گلخانه، دو واحد بسته بندی،  دو واحد مرغداری گوشتی و یک واحد پرورش کبک هستند.

وی اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی را از مهمترین پروژه‌های این بخش دانست و افزود: این پروژه‌ها شامل 197 هکتار آبیاری زیر سطحی، 115 هکتار آبیاری تیپ گندم و 35 و نیم هکتار آبیاری کم فشار هستند که در مجموع 34 میلیارد و 280 میلیلون ریال برای این تعداد پروژه سرمایه‌گذاری شده که 24 میلیارد و 325 میلیلون ریال آن از اعتبارات دولتی بوده  است.

محمودآبادی  با بیان اینکه سه پروژه در بخش تولیدات دامی آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد:  این پروژه‌ها شامل دو واحد مرغداری گوشتی و یک واحد پرورش کبک که برای اجرای این پروژه ها 12 میلیارد ریال هزینه شده و در مجموع برای18 نفر اشتغالزایی داشته است.

وی با اعلام اینکه دو پروژه به ارزش 20 میلیارد و 800 میلیون ریال در بخش تولیدات گیاهی آماده بهره‌برداری و افتتاح است، گفت: این پروژه ها شامل دو واحد گلخانه تولید گل رز در سطح 10هزار مترمربع و کشت خیار در سطح  4 هزار مترمربع و اجرای این پروژه‌ها سبب اشتغالزایی برای 21 نفر شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان از نظر منابع آب وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای در راستای افزایش عملکرد و کاهش مصرف آب تاثیرگذاری بالایی دارد که خوشبختانه استقبال خوبی از ایجاد گلخانه شده است.

محمود آبادی  با بیان اینکه بخش کشاورزی با اقداماتی همچون توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی به دنبال افزایش عملکرد در واحد سطح می باشد، افزود: دو واحد فرآوری و بسته بندی و خلال پسته در این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی افتتاح که با افتتاح این دو طرح 950 تن به ظرفیت بسته بندی این شهرستان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه ها با اعتبار کل 41 میلیارد و 700 میلیون ریال راه اندازی شده اند، گفت: با افتتاح این طرح ها 4 هزار و 700 مترمربع به سطح واحدهای بسته بندی شهرستان افزوده و برای 13 نفر شغل ایجاد می شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار