رئیس سازمان نظام مهندسی استان کردستان گفت: نظام مهندسی کشاورزی استان کردستان آماده هرگونه کمکی به بخش کشاورزی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عابد احمدی رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان کردستان ظهر امروز در جلسه ستاد برداشت غلات که در جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد، گفت: به دلیل جمعیت بالای اعضای نظام مهندسی کشاورزی و سالی که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده است، نظام مهندسی کشاورزی استان کردستان آماده هرگونه کمکی به بخش کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود نظارت بر بحث خرید گندم و تعداد کارشناسان، نیاز است تا در هر مرکز یک یا دو کارشناس به کارگیری شود تا از توان بالای اعضای نظام مهندسی نیز بهره‌مند شویم.

دراین جلسه نیز سهرابی مدیر جهاد کشاورزی سنندج در رابطه با تفاهم نامه مابین کمباین‌داران و کارشناسان نظام مهندسی،بیان کرد: این قرار داد به دلیل مقدار کم پرداختی از سوی کشاورزان، برای کارشناس اهمیت زیادی ندارد اما به لحاظ سابقه کار برای وی مهم خواهد بود.

به گفته وی افزایش ریزش گندم به دلیل برخی شرایط در سال گذشته از جمله کمبود بارندگی وهمچنین سرمای بسیار که سبب ایجاد تنش در محصولات شد موجب کاهش ارتفاع گندم و خشکی زیاد خوشه گندم شد که این عوامل در ریزش طبیعی و ریزش کمباین تاثیر زیادی دارد.

انتهای پیام/ م ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.