مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از توسعه کشت مکانیزه برنج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی گفت: با توجه به سطح زیرکشت برنج به مساحت 17 هزار و 500 هکتار و پایین بودن سطح کشت مکانیزه به ویژه در مرحله کاشت، این مدیریت از مهرماه سال گذشته اقدام به تشکیل کمیته راهبردی مکانیزاسیون با حضور کارشناسان مجرب و کشاورزان خبره کرده است.

وی افزود: نتیجه این کمیته تشویق بیشتر کشاورزان به استفاده از دستگاه‌های نشاکار بوده که همین راستا 18 دستگاه نشاکار از طریق دریافت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به ناوگان مکانیزاسیون اضافه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه در سال 94 ، دو دستگاه از طریق این خط اعتباری خریداری شد، گفت: این مدیریت برای پرورش هرچه بهتر نشاء در سینی ها از وجود چند کارشناس فنی مجرب برای نظارت و رفع مشکلات احتمالی در زمان آماده سازی و نشاء استفاده کرده که مورد استقبال بهره برداران قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به تاثیر نسبت آموزش های ترویجی بلندمدت بهره برداران از برگزاری 10 سایت الگویی کشت برنج در 10روستای زیر پوشش این شهرستان خبرداد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: با توجه به تاثیر نسبت آموزش های ترویجی بلندمدت بهره برداران در تغییر، اصلاح نگرش و فرهنگ کشاورزی در راستای نیل به اهداف مهمی چون کاهش مصرف نهاده های شیمیائی و تولید محصول سالم افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون، حفظ منابع طبیعی و غیره این مدیریت با همکاری دهیاران اقدام به برگزاری 10 سایت الگویی کشت برنج در 10روستای تحت پوشش نموده که 6 مورد آن با محوریت ترویج درحال انجام است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار