معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه از توزیع 250 سبد غذائی در بین مادران باردار نیازمند در این شهرستان در طول ماه مبارک رمضان خبرداد.

توزیع 250 سبد غذائی بین مادران باردار نیازمند در مراغهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمد مجتهدی افزود: این طرح در راستای تامین امنیت غذائی مادران باردار نیازمند در خانواده های محروم و اقشار آسیب پذیر این شهرستان از سوی خانه های بهداشت روستایی و مراکز جامع سلامت شهری اجرا می شود.
وی ادامه داد: این برنامه با همکاری مشترک بنیاد علوی و گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی از سال 1390 در این شهرستان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: بر اساس این برنامه، هر 2 ماه یکبار از جمله در ماه مبارک رمضان، اقلام غذایی تامین کننده نیازهای غذایی دوران بارداری بین واجدان شرایط در مناطق مختلف توزیع می شود.
وی گفت: این سبدغذایی شامل اقلام غذایی از جمله برنج، مرغ ، پنیر، ماکارونی، روغن مایع، تن ماهی، سویا، عدس، لوبیا، نخود، لپه، بلغورجو، خرما، حلوا ارده و عسل بوده که در بین مادارن باردار نیازمند این شهرستان توزیع می شود.
هم اکنون 14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.