کرمانشاه؛

گندم‌های سن‌زده خریداری نمی شوند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مراکز خرید از خرید گندم‌هایی که بیش از 2 درصد سن‌زدگی داشته باشند، خودداری می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛افشین صفوی با بیان اینکه آفت سن مضر غلات مهمترین آفت گندم و جو در کشور است گفت:کشاورزان سم‌پاشی علیه این آفت را جدی بگیرند.کشاورزان در سال‌جاری در سطحی حدود 250 هزار هکتار از مزارع گندم و جو علیه این آفت سم‌پاشی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این میزان 196 هزار هکتار از آن مربوط به مرحله نخست مبارزه با آفت است، تصریح کرد: بیش از 61 هزار هکتار نیز در مرحله دوم مبارزه به اصطلاح مرحله پوره سم‌پاشی صورت گرفته است.

صفوی از کشاورزان مناطق سرد و معتدل استان خواست برای خرید سم حتما به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند و یادآور شد: کشاورزان شهرستان سنقروکلیایی زیر نظر کارشناسان نسبت به سم‌پاشی مزارع خود اقدام کننند.

این مسئول با اینکه مراکز خرید گندم‌های سالم را خریداری می‌کنند، بیان کرد: شرکت غله و بازرگانی منطقه 9 و کمیسیون‌ها سازمان تعاونی روستایی از خرید گندم‌هایی که بیش از 2 درصد سن‌زدگی داشته باشند، خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.