سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبرنگاری که از نامناسب و جهت دار بودن بیانیه تسلیت کاخ سفید درباره حملات تروریستی تهران پرسید، نتوانست پاسخ قانع کننده ای دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدای آمریکا، در نشست خبری وزارت خارجه آمریکا، خبرنگاری درباره حملات تروریستی در ایران پرسید وگفت: پرسش من درباره بیانیه کاخ سفید در مورد حملات تروریستی در ایران است که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت. وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه خود را صادر کرد. آیا به نظر شما لحن و محتوای بیانیه کاخ سفید مناسب بود آن هم پس از حمله ای که باعث کشته شدن دوازده نفر شد؟

هیثر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: فکر می کنم، وزارت امور خارجه و کاخ سفید هر دو پیام تسلیت شان به مردم ایران را اظهار کردند. تروریسم چیزی است که ما در وطن مان تجربه کرده ایم و بسیاری از کشورها آن را تجربه کرده اند. انتشار بیانیه ای که پیام تسلیت ما را اظهار کرد فقط یک امر معمول است. این یک نمونه دیگر از این مسئله است که چرا کشور ما و دیگر کشورها باید متحد باشند و با یکدیگر کار کنند و تروریسم را شکست دهند.

خبرنگار گفت: شما می دانید که منظور من چیست یعنی در بیانیه کاخ سفید چه چیزهایی اضافه بود و اساسا به صورت تلویحی اعلام کرد ایران دولت حامی تروریسم است، جمله اش این بود که« دولت های حامی تروریسم این ریسک را دارند که قربانی شرارتی شوند که مروج آن هستند». اساسا این جمله معنی تلویحی اش این است که آنها(ایرانی ها) مستحق این حمله بودند. آیا وزارت خارجه  معتقد است در پی چنین فاجعه ای بیان چنین جمله ای مناسب است؟

هیثر نوئرت در پاسخ به این اشکال دقیقی که خبرنگار از بیانیه کاخ سفید گرفته بود گفت: من نمی خواهم از طرف کاخ سفید اظهار نظر کنم اما به نظر من ، وزارت خارجه و کاخ سفید هر دو، نگرانی های ما و تسلیت ما را به مردم ایران اظهار کردند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۱۶:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
رییس جمهور آمریکا در هر زمان منفورترین موجود نزد ما ایرانیان است.تروریست زاده آمریکا ،صهیونیسم و وهابیت است و مرگ ارثیه مزدوران و منافقان است .
آخرین اخبار