مدیرکل امور زندان‌های استان لرستان گفت: سهم کمک‌های خیرین بین ۱۰ تا ۳۰ درصد است و آماربالای مشارکت نشان‌دهنده عرق بالای دینی و ملی مردم استان است که راضی نمی‌شوند افرادی با شرف و با غیرت در زندان محبوس باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمدی، مدیرکل امور زندان‌های استان لرستان، پنجشنبه در مراسم گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد و در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۹۵ تعداد ۲۲۷ نفر از زندانیان غیرعمد از طریق فعالیت های ستاد دیه آزاد شدند که ۲۲۰ نفر آن‌ها مرد و ۷ نفر آن‌ها زن بودند.

وی با ابراز اینکه سال گذشته مبلغی نزدیک به ۱۶ میلیارد ریال برای آزاد سازی ۲۲۷ نفر فراهم شد گفت: ۳۶۰ میلیون تومان از این مبلغ از طریق کمک¬های خیرین و فعالیت¬های جشن گلریزان جمع آوری شد.

مدیر کل زندان¬های استان لرستان افزود: امسال تعداد زندانیان غیر عمد به ۳۷۵ نفر رسیده است که رقمی معادل ۳۰ میلیارد تومان برای آزاد سازی آن‌ها نیاز داریم که اگر نصف این مبلغ جمع‌آوری شود مابقی از طریق فعالیت‌های ستاد دیه که در قالب اخذ رضایت از شکات و مصالحه تخفیف گرفته می-‌شود.

محمدی با بیان اینکه در طول سال از خیرین کمک می‌ گیریم، افزود: جشن گلریزان جشنی نمادین برای کمک گرفتن از خیرین است و ما در طول سال از حضور این عزیزان بهره می¬‌گیریم و امیدواریم امسال نیز با حمایت¬های خود زمینه آزادسازی ۳۷۵ نفر را فراهم کنند.

وی گفت: کلیه فعالیت های اداره کل زندان ها چه در بخش ستاد دیه و چه در بخش مرکز خدمات اجتماعی معطوف به این است که هر چه زودتر این زندانیان آزاد شوند و این اولویت مربوط به زندانیان جرائم غیر عمد است.

محمدی با اشاره به اینکه سهم کمک¬های خیرین بین ۱۰ تا ۳۰ درصد است گفت: مشارکت در استان خوب ارزیابی شده و آمار بالای مشارکت نشان‌دهنده عرق بالای دینی و ملی مردم استان است که راضی نمی شوند افرادی با شرف و با غیرت در زندان محبوس باشند.

وی افزود: جشن گلریزان در جهت کمک به زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان¬های خرم‌آباد، الیگودرز، دورود و بروجرد هر ساله برگزار می گردد.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.