کرمان؛

دشمن هیچ زمان دست از توطئه‌های خود علیه ایران بر نمی‌دارد

امام جمعه رفسنجان گفت:نظام مقدس جمهوری اسلامی به آسانی به دست نیامده و خون شهدا پای این نظام ریخته شده است.

دشمن هیچ زمان دست از توطئه‌های خود علیه ایران بر نمی‌داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه رفسنجان افزود: همه مردم و ملت ایران حافظ نظام اسلامی، انقلاب، امنیت و آرام بخش نظام هستند.

وی تصریح کرد: بیش از 17 هزار شهید ترور داریم از جمله شهید تیموری که در حادثه تروریستی اخیر اوج فداکاری و ایثارگری را از خود نشان داد و اجازه نداد این تروریست ها به صحن علنی مجلس وارد شوند.

وی بیان کرد: در دهه شصت نیز تنها برادر شهید تیموری به دست منافقان به شهادت رسید و باید توجه داشت که دشمن هیچ زمان دست از توطئه های خود علیه ایران و اسلام بر نمی دارد.

امام جمعه رفسنجان گفت: این حادثه تروریستی از نظر عملیاتی بی ارزش است زیرا منافقان از در ورودی مردم عادی وارد شدند و این فاقد ارزش نظامی است اما از جهتی که دو مکان را مورد هدف قرار دادند یکی حرم امام خمینی (ره) که نماد ملت است و مردم سالاری دینی و محبوب دل هاست و مردم قلب تپنده شان در آن مکان آرمیده است و همچنین خانه ملت، این نشان دهنده این است که روسیاهی آمریکای جنایتکار و دست پرورده شان آل سعود با این کار بیشتر آشکار شد.

وی ادامه داد: تروریست ها در 50 نقطه از کشور هدف تخریب داشتند اما با ورود سپاه ایران، فرصت پیدا نکردند تا نقشه های شوم خود را پیاده کنند.

وی ماه رمضان را الهام بخش سبک زندگی و اصول زندگانی برشمرد و گفت: این ماه برکات زیادی از جمله نزولات معنوی لیله القدر، ثواب قرآن، جهاد و خودشناسی و دعا را دارد.

حجت الاسلام رمضانی پور افزود: این ماه ماه اطعام نیز هست و غذای روح ما اطعام است یعنی به دیگران نیز غذا بخورانیم و اهل بیت به اطعام در قالب افطاری دادن سفارش کرده اند و این خود یک سبک زندگی است. 

وی با بیان اینکه درس های زیادی در این ماه نهفته است خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه سرنوشت برای همه است و انسان باید تاثیرگذار در رفتار اجتماعی باشد به این معنا که در برابر دیگران اعمالی مانند غیبت، تهمت، دروغ، ناسزا، دشنام دادن و تجسس در زندگی دیگران، حرص و طمع و ... را انجام ندهد که که موجب تخریب شخصیت دیگران می شود و ارزش روزه را کم می کند.

وی به اهتمام نسبت به محرومان و ضعفا اشاره و تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند آنچه مانع کمک به فقرا می شود روحیه مصرف گرایی و رفتن به تجمل گرایی است.

امام جمعه رفسنجان گفت: از آزادکردن زندانیان و افراد مقروض، کمک به تهیه جهیزیه به افراد بی بضاعت، اطعام به فقرا و ... غافل نشویم. 

وی بیان کرد: یکی از نشانه های تکذیب دین آدمی این است که مقابل فقر محرومان بی تفاوت باشد پس نسبت به فقر فقرا و محرومین بی توجه نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به فرمان امام راحل ستاد انقلاب فرهنگی در سال 59 شکل گرفت و انقلاب فرهنگی یکی از ضرورت ها و نیازهای جامعه است که باید در ارتقا و ترویج آن تلاش شود و نباید اجازه رخنه اجانب به فرهنگ به ویژه در بعد آموزش را بدهیم.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: از شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی می خواهیم سند 2030 را برای همیشه باطل اعلام نمایند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار