امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان با اشاره به حملات تروریستی تهران و سایر حوادث مشابه، از سران کشورهای اسلامی و نخبگان جهان اسلام خواست برای پیشگیری از چنین حوادثی راهکار ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: چیزی که جای تاسف دارد این است که اکثر قربانیان و زخمی‌های این حادثه مراجعه ‌کنندگان به نمایندگان مجلس بودند.

وی بیان کرد: کشتن انسان‌های بیگناه و روزه ‌دار عمل بسیار زشتی است.

مولوی اسماعیل زهی افزود: حمله به مجلس شورای اسلامی و انفجار اخیر در کابل که د‌‌ه‌ها کشته برجای گذاشت و دنیا را تکان داد در واقع این هشدار را به مسلمانان می‌ دهد که در قبال اوضاع جهان بی ‌تفاوت نباشند.

وی ادامه داد: مسلمانان نباید فقط به محکوم کردن این حوادث اکتفا کنند بلکه باید بیدار باشند و برای پیشگیری و حل این مشکلات و بحران‌ها فکر کنند.

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: سران کشورهای اسلامی و سایر صاحب ‌نظران و نخبگان در جهان اسلام باید برای حل بحران عراق، سوریه، افغانستان، فلسطین، یمن، لیبی و سایر کشورهای بحران ‌زده طرح و راهکار ارائه دهند.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: خروج قدرت‌های بیگانه از کشورهای اسلامی به ‌حل بحران خاورمیانه کمک می ‌کند.

وی بیان کرد: این قدرت‌ها برای برقراری امنیت نیامده‌اند بلکه آتش جنگ و ناامنی را در جهان اسلام شعله ‌ور کردند.

مولوی اسماعیل زهی ادامه داد: اگر این قدرت‌ها پای خود را از کشورهای اسلامی بردارند و از خاورمیانه عقب ‌نشینی کنند مسلمانان با یکدیگر کنار می ‌آیند.

وی افزود: حمایت‌های نابجای همین قدرت‌ها از گروه‌های مورد نظر خودشان سبب شده است مسلمانان نتوانند کنار یکدیگر قرار بگیرند.

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: افراط گرایی و تندروی به جهان اسلام ضربه زده است.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: سازمان ملل نه ‌تنها مشکلات جهان اسلام را حل نکرده بلکه بر پیچیدگی مشکلات افزوده است.

وی ادامه داد: همچنین شورای امنیت سبب افزایش ناامنی در جهان شده است. 

وی افزود: سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی از کشورهای اسلامی فاصله بگیرند تا مسلمانان بهتر و راحت ‌تر بتوانند مشکلات‌ خوشان را حل کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار