در صورت افزایش مراجعه‌ گندمکار مازندران ، مراکزخرید گندم به 34 مرکز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه برداشت گندم در مازندران آغاز شده است گفت: 27 مرکز خرید برای گندم در مازندران دایر شده است که در صورت افزایش مراجعه‌کننده این تعداد به 34 مرکز افزایش می‌یابد.

وی افزود: هر کیلوگرم گندم با قیمت ‌هزار و 300 تومان با دو درصد افت غیرمفید و چهار درصد افت مفید از گندم‌کاران خریداری می‌شود.

حیدرپور با بیان اینکه تا 17 خرداد امسال 17 هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد، گفت : هر کیلوگرم کلزا با قیمت تضمینی 2 هزار و 783 تومان و با دو درصد مواد خارجی و 10 درصد رطوبت خریداری می‌شود و رطوبت 20 درصد به بالا هم قابل دریافت است اما از وزن محصول کم می‌شود.

وی افزود: در این مدت 60 درصد بهای کلزا به کشاورزان پرداخت شد و تا 10 روز آینده تمام بهای این محصول پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور نیز گفت: با پیگیری های صورت گرفته تا کنون 280 میلیارد و 985 میلیون و 217 هزار ریال از مطالبات کلزا کاران از طریق سامانه پرداخت محصولات کشاورزی به حساب کشاورزان مازندران واریز شد.

وی به تعداد مراکز خرید اشاره کرد و افزود: این میزان خرید توسط 17 مرکز از 20 مرکز راه اندازی شده جهت انجام مطلوب فرآیند خرید تضمینی دانه روغنی کلزا انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور به میزان خرید کلزا اشاره کرد و افزود: تا کنون 16 هزار و 769 تن کلزا از کشاورزان مازندران خریداری شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد، گفت: خرید تضمینی گندم با 8 مرکز از 27 مرکز خرید تضمینی ادامه دارد.

جعفری گفت: بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود در سال زراعی جاری حدود 159 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید تضمینی گردد.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.