کرمانشاه؛

بیش از 49 هزار نفر در استان عضو کتابخانه هستند

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: 2.5 درصد جمعیت استان کرمانشاه عضو کتابخانه های عمومی هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معصومه حسنی خونسار در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد،تعداد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه را 98 باب اعلام کرد و افزود: در استان 79 باب کتابخانه نهادی و 19 باب کتابخانه مشارکتی داریم.

 حسنی خونسار زیربنای کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه را 37 هزار و 648 متر مربع عنوان کرد و گفت:  براساس استاندارد ها باید به ازای هر 100 نفر چهار متر مربع فضای کتابخانه ای داشته باشیم که این میزان در حال حاضر دو متر مربع است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: بر اساس سند چشم انداز 1404 باید به ازای هر 100 نفر هشت متر مربع فضای کتابخانه ای داشته باشیم.

وی در ادامه تعداد منابع کتابخانه‌ای استان کرمانشاه را یک میلیون و 239 هزار نسخه دانست و افزود: سال گذشته 930 هزار نسخه کتاب از کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه به امانت رفته است.

حسنی خونسار با اشاره به اینکه بیش از 49 هزار نفر در استان کرمانشاه در عضویت کتابخانه های عمومی هستند، گفت: 2.5 درصد جمعیت استان کرمانشاه عضو کتابخانه های عمومی هستند.

حسنی خونسار در ادامه اشاره ای هم به رتبه استان کرمانشاه از حیث شاخص های مختلف کتابخانه ای داشت و افزود: استان کرمانشاه از نظر تعداد کتابخانه های عمومی رتبه 12، از نظر زیربنای کتابخانه ای رتبه 12 و از نظر تعداد اعضا رتبه 15 کشور را دارد.

 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه از نظر تعداد کتاب موجود در کتابخانه های استان رتبه یازدهم کشور را دارد.

 وی در ادامه با اشاره به پرداخت یک میلیارد و 536 میلیون ریالی از سوی شهرداران مناطق مختلف در سال گذشته، افزود: شهرستان اسلام آباد غرب با پرداخت 30 میلیون تومان بیشترین پرداختی را در بین شهرداران استان داشته است.

 حسنی خونسار در ادامه اشاره ای هم به آخرین روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه داشت و افزود: ادامه روند ساخت این کتابخانه ار دغدغه های مدیریت ارشد استان بوده و در بازدید اخیر استاندار کرمانشاه قرار شده پیگیر دریافت اعتبار 20 میلیارد تومانی برای ادامه ساخت این کتابخانه باشد.


حسنی خونسار اشاره ای هم به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی داشت و افزود: این مسابقه به طور همزمان در کشور  در حال برگزاری است.

 حسنی خونسار افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: این مسابقه به دو صورت مکتوب و آنلاین در حال برگزاری است و در سه سطح کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.