ادامه محکومیت‌های بین‌المللی حملات تروریستی تهران

مقامات و سازمان‌های کشورهای مختلف جهان همچنان حملات گروه تروریستی داعش در کشورمان را محکوم می‌کنند.

ادامه محکومیت‌های بین‌المللی حملات تروریستی تهرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه «مصر العربیه»، پادشاه مراکش با محکوم کردن حملات تروریستی تهران، پیام تسلیتی برای رئیس جمهور ایران ارسال کرد. 

خبرگزاری رسمی مراکش نوشت: محمد ششم دیروز به منظور ابراز تسلیت و همدردی پیامی را برای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، ارسال و دو حمله (تروریستی) که پارلمان ایران و مرقد امام خمینی (ره) را در روز چهارشنبه گذشته در تهران هدف قرار داد، محکوم کرد.

از سوی دیگر، نمایندگان وزارت امور خارجه انگلیس به همراه دیپلمات‌ها ونمایندگان برخی سفارتخانه‌های خارجی مستقر در لندن به صورت جداگانه با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، به مقام شهیدان حملات تروریستی در تهران ادای احترام و مراتب همدردی و تاثر عمیق خود را به ملت و دولت ایران ابراز  کردند 

در همین حال، کریل، اسقف اعظم کلیسای ارتدکس، و راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه، امروز در پیام‌هایی جداگانه‌ ضمن محکومیت اقدامات وحشیانه تروریست‌ها در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، به جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند. 

ایشان در پیام‌های خود با غیرقابل توجیه خواندن اقدامات تروریست‌ها، خواهان اتحاد همه رهبران سیاسی و دینی و نیروهای سالم در سراسر جهان برای مبارزه و ریشه‌کنی با این آفت شوم شدند.

همچنین شمار زیادی از مقامات بلندپایه سیاسی و مذهبی، وزرا، نمایندگان پارلمان و رؤسای شرکت‌ها و سازمان‌های بلاروس با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی روز چهارشنبه در تهران، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

سفرا و نمایندگان بیش از 40 کشور جهان در این مراسم، دفتر یادبود شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی را امضا کردند.

رئیس جمهور ایرلند نیز با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوبلین، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در تهران، با خانواده شهدا و مصدومان این حمله تروریستی ابراز همدردی کرد. 

«مایکل دنیل هیگینز» همچنین با ابراز تسلیت از جانب دولت و ملت ایرلند به دولت و ملت ایران، یاد شهدای  اقدامات تروریستی در تهران را گرامی داشت و دفتر یادبودی را که به همین مناسبت گشوده شده بود امضا کرد.

در پی حملات تروریستی تهران همچنین چهره‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، دیپلمات‌های خارجی مقیم بلغارستان با ملت ایران ابراز همدردی کردند.

مفتی اعظم و رئیس جامعه مسلمانان بلغارستان نیز طی پیامی حمله تروریستی در تهران را محکوم و به دولت و ملت ایران و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

اتریشی‌ها، دیپلمات‌های خارجی مقیم وین و سفرا و مقامات دولتی جمهوری چک نیز به شهدای حملات تروریستی در تهران ادای احترام کردند.

شخصیت‌ها، مقامات دولتی، رؤسای نهادهای بین‌المللی و سفیران و دیپلمات‌های خارجی مقیم اتریش از جمله مدیر کل منطقه ای وزارت خارجه اتریش و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین، ضمن ادای احترام به شهدا و مجروحان حملات تروریستی تهران، با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام همبستگی و همدردی کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار