ایلام؛

جلوگيری از حمل و نقل دام بدون گواهی حمل بهداشتی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: نیروی انتظامی از حمل و نقل دام بدون گواهی حمل بهداشتی دام در مبادی ورودی استان ایلام جلوگیری کند.

جلوگيري از حمل و نقل دام بدون گواهي حمل بهداشتيبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مجید خادمی در جلسه بررسی بیماری ویروسی تب کریمه کنگو در استان ایلام بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو هیچ گونه علائمی بر روی دام و لاشه نداشته، لازم است مردم از خرید گوشت از مراکز غیرمجاز خودداری کرده و گوشت خریداری شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای بین صفر تا چهار درجه در یخچال نگهداری و سپس به مصرف برسانند.
 
خادمی به دامداران توصیه کرد از تماس، له کردن و یا جدا کردن کنه از روی بدن دام خودداری کنند.
 
وی اظهارکرد: استفاده از دستکش هنگام قطعه، قطعه کردن گوشت لازم است و مردم باید به مسائل بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
معاون سلامت اداره كل دامپزشكي استان افزود: صدا و سیمای مرکز استان ایلام در خصوص افزایش آگاهی‌های عمومی مردم اقدام کرده و نیروی انتظامی از حمل و نقل دام بدون گواهی حمل بهداشتی دام در مبادی ورودی استان جلوگیری کند.
 
خادم عنوان کرد: فعالیت‌های آموزشی و ترویجی لازم برای افزایش اطلاعات عمومی از طریق مدیریت ترویج، مشارکت‌های مردمی جهادکشاورزی، دامپزشکی و ... انجام پذیرد.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.