اصلاح و نوسازی باغات گردو در استان یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی در حوزه باغبانی است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛محمد علی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین تولید گردو در هر هکتار از باغات گردوی استان دو تن و 400 کیلوگرم است، گفت: اصلاح و نوسازی باغات گردو در خراسان شمالی یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی در حوزه باغبانی این استان است.

وی با بیان اینکه باغات گردو در این استان به صورت رقم کشت نشده و به صورت ژنوم و توده ای کشت شده اند، اظهار کرد: برای تولید بیشتر محصولات، این باغات باید اصلاح شوند.

شریکیان افزود: سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی درصدد است تا با روش پیوند سرشاخه کاری گردو، باغات گردوی استان را اصلاح کند که در این راستا کلاس های آموزشی نیز برای باغداران برگزار کرده است.

وی گفت: از سوی دیگر یکی دیگر از روش های اصلاح و بازسازی باغات گردو در این استان، حذف درخت های فرسوده و کاشت نهال گردوی پیوندی به جای آن هاست.

شریکیان افزود: البته در میان ارقام فعلی کاشت در باغات، برخی از درختان نیز هستند که به برخی از مسائل همچون سرما مقاوم هستند و باید این ارقام شناسایی و آن ها حفظ شوند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با اصلاح و نوسازی باغات گردو در این استان میانگین تولید در هر هکتار به چها تن خواهد رسید.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.