مسئول مطبوعاتی حزب اسلامی در کابل با اشاره به دیدارهای اخیر رهبر این حزب اعلام کرد رایزنی‌های اخیر «گلبدین حکمتیار» تلاش برای تشکیل اجماع ملی است و ایجاد ائتلاف جدیدی در کار نیست.

رایزنی‌های رهبر حزب اسلامی برای ایجاد ائتلاف جدید نیست/حکمتیار نامزد ریاست جمهوری نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «قریب الرحمان سعید» سخنگو و مسئول مطبوعاتی حزب اسلامی گفت: دیدارهای اخیر گلبدین حکمتیار رهبر این حزب برای ایجاد ائتلاف جدید نیست بلکه برای تشکیل اجماع ملی و آوردن صلح به افغانستان انجام شده است.

وی در گفت‌وگو با «افغانستان رو» اظهار داشت : یکی از اهداف دیدارها تدوین یک پیام واحد از  جریان‌های سیاسی و مردم افغانستان به طالبان و مخالفان مسلح دولت افغانستان است.

سعید تاکید کرد : این پیام واحد باید به طالبان ارسال شود که با جنگ دولت افغانستان سرنگون نخواهد شد بنابراین زمینه تامین صلح و برقرای نظم و امنیت باید در جامعه فراهم شود.

عضو ارشد حزب اسلامی در واکنش به افزایش احتمالی نیروهای خارجی در افغانستان نیز افزود: در ابتدا باید اجماع ملی داشته باشیم تا این اجماع درباره حضور نظامیان خارجی تصمیم نهایی را بگیرد، اما حزب اسلامی معتقد است که افزایش و تداوم حضور نیروهای خارجی به خیر افغانستان و کشورهای غربی نیست و باید مسائل این کشور به مردم واگذار شود تا در مذاکرات بین‌ افغانی‌ها حل شود.

وی درباره نامزدی احتمالی گلبدین حکمتیار در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان تصریح کرد : نظر شخصی من این است که رهبر حزب اسلامی نامزد انتخابات نشود و به عنوان رهبر جریان نقش خودش را حفظ کند.

همچنین احتمال می‌دهم که حکمتیار در انتخابات شرکت نخواهد کرد اما ممکن است نامزد واحدی معرفی شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار