رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: تأمین اجتماعی از بخش‌های تولیدی استان اردبیل حمایت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین پیرموذن چهل و چهارمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل با تأکید بر ضرورت حمایت تأمین اجتماعی از بخش تولید استان اردبیل، گفت: در سال ۹۵ بازرسی‌های متعددی از دفاتر واحدهای تولیدی استان توسط کارشناسان تأمین اجتماعی انجام‌شده است و بیش از ۳۰ واحد تولیدی در استان به دلیل این حسابرسی‌ها که به نظر می‌رسد فاقد ادله قانونی است دچار مشکل شده و محکوم به پرداخت مبالغی از درصد خرید تجهیزات و ماشین‌آلات شده‌اند.

وی با تأکید به اینکه این مبالغ ارقام بالایی را شامل شده و اغلب واحدهای تولیدی قادر به پرداخت آن نیستند، اضافه کرد: لازم است از حسابرسی تأمین اجتماعی ممانعت شده و برای حسابرسی‌های گذشته نیز ضوابط قانونی ارائه شود.

پیرموذن همچنین خواستار ممانعت از اجرائیات پرداخت مطالبه تأمین اجتماعی شد و گفت: انتظار می‌رود با هدف حمایت از واحدهای تولیدی حسابرسی تأمین اجتماعی از دفاتر متوقف شود.

وی با انتقاد از عدم اجرایی شدن ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور که در ستاد اقتصاد مقاومتی در زمینه بازرسی از دفاتر بخش خصوصی به‌وسیله سازمان تأمین اجتماعی، افزود: سازمان تأمین اجتماعی در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال باید حامی تولید و بخش خصوصی باشد نه مانع رونق تولید باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.