رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت:در استان کرمان بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر بیمار تالاسمی داریم که در رفسنجان این تعداد نسبت به سایر نقاط استان کمتر و در جنوب کرمان بیشترین بیمار وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مهدی محمدحسینی امروز همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه مراسم روز جهانی اهداکنندگان و تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون این شهرستان با بیان این مطلب افزود : که به طور متوسط یک تا دو واحد خون نیازمند هستند.
وی تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار نفر مراجعه‌کننده به مجموعه انتقال خون رفسنجان داشتیم که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۹ واحد خون‌گیری انجام شده که ۹۷ درصد آقایان و سه درصد بانوان خون اهدا کردند.
محمدحسینی بیان کرد: از تعداد خون‌های گرفته شده ۶ هزار و ۵۳۶ واحد از اهداکنندگان مستمر دریافت شده است و اهداکنندگان مستمر افرادی هستند که در سال بیش از دو بار خون اهدا می‌کنند و هر چه اهداکنندگان مستمر بیشتر باشند ارزش بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه رفسنجان ۶۲ درصد اهداکنندگان خون مستمر هستند که از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: ۲۶ هزار واحد انواع فرآورده‌های خونی تولید شده است و بر اساس نیاز بیماران فرآورده های مختلف در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.
محمدحسینی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲ هزار و ۳۲۶ واحد انواع فرآورده‌های تولیدی را در اختیار مراکز درمانی در استان و خارج از استان قرار دادیم، اضافه کرد: ۸ هزار و ۱۵۴ واحد در مراکز درمانی شهرستان و بیش از ۱۳ هزار واحد در داخل استان و مابقی به خارج از استان ارسال شده است.
همچنین سالن جدید خون گیری با حضور مسئولین افتتاح شد ،برای تجهیز و احداث این سالن افزون بر یکصد میلیون تومان هزینه شده است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار