مجمع جهانی اقتصاد برآورد کرد؛

افزایش شکاف هنگفت میان هزینه ها با ذخیره صندوق های بازنشستگی تا سال 2050

براساس پیش بینی مجمع جهانی اقتصاد تا سال 2050 فاصله هزینه ها با اندوخته صندوق های بازنشستگی 400 تریلیون دلار می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الجزیره انگلیسی، با پیشرفت های علم پزشکی و بهبود وضع زندگی، انتظار می رود کودکانی که امروز در اقتصادهای بزرگ جهان متولد می شوند بتوانند بیشتر از صد سال عمر کنند. البته این مسئله مشکل جدی بازنشستگی و هزینه های آن را به وجود می آورد.

در مجمع جهانی اقتصاد هشدار داده شد میزان پولی که در صندوق های بازنشستگی ذخیره شده، بسیار کمتر از میزان نیاز است.

مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی کرده است مجموع ذخیره صندوق های بازنشستگی شش کشور دارنده بزرگترین صندوق های بازنشستگی جهان، یعنی آمریکا، انگلیس، ژاپن، هلند، کانادا و استرالیا تا سال 2050 دویست و بیست و چهار تریلیون دلار کسری خواهند داشت.

براساس این گزارش، اگر چین و هند را به این فهرست اضافه کنیم که بیشترین جمعیت و کسری بودجه بازنشستگی را دارند ، شکاف میان ذخیره صندوق های بازنشستگی با سرمایه مورد نیاز در سال 2050 برای بازنشستگان به 400 تریلیون دلار خواهد رسید که پنج برابر حجم فعلی اقتصاد جهان است.

براین اساس مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد اگر سن بازنشستگی افزایش پیدا نکند، تا سال 2050 در برابر هر یک شخص بازنشسته، فقط چهار نفر مشغول کار خواهند بود. هم اکنون این نسبت هشت به یک است.

این مجمع هشدار می دهد اقتصاد جهانی نخواهد توانست این بار عظیم را به دوش بکشد به همین علت خواستار افزایش سن بازنشستگی به دستکم هفتاد سال در کشورهای ثروتمند تا سال 2050 شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار