لرستان؛

ساخت ۴۴۹ واحد مسکن برای خانواده‌ های دارای ۲ معلول لرستان

رئیس هئیت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز لرستان از ساخت ۴۴۹ واحد مسکن برای خانواده های دارای ۲ معلول استان از سوی این انجمن خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ قاضی ، با بیان اینکه این انجمن نهادی نوپا بوده که طی سه تا چهار سال از ایجاد آن می گذرد، گفت: ابتدای کار این انجمن با تورم بخش مسکن در سال های ۹۱ و ۹۲ مصادف شد که این امر به تبع مشکلاتی را برای پیمانکاران حوزه مسکن ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلات پیش روی این حوزه رفع شد و انجمن خیرین مسکن ساز نیز فعالیت خود را شروع کرد افزود: در این راستا ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول از سوی این انجمن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز لرستان با بیان اینکه این انجمن اقدامات چشمگیری در این زمینه تا کنون داشته است گفت: در این راستا احداث ۲۸۱ واحد برای خانواده های دارای دو معلول در شهرهای استان و ۱۶۸ واحد نیز در روستاها در دستور کار قرار گرفت.

قاضی با اشاره به رتبه نخست انجمن خیرین مسکن ساز لرستان در کشور در رابطه با جذب منابع مالی و احداث مسکن برای خانواده های دارای دو معلول گفت: در این رابطه ۵۲ میلیارد ریال در استان جذب شد و این میزان بیش از ۶۲ درصد سهمیه پیش بینی شده بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار باید در چهار سال جذب می شد که با برنامه ریزی های صورت گرفته ظرف یک سال این مبلغ جذب شد گفت: احداث ۱۶۰ واحد مسکن برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، اخذ تسهیلات از بانک ها به میزان هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، اخذ ۵۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال، اختصاص زمین رایگان از سوی خیرین برای احداث مسکن و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی انجمن خیرین مسکن ساز لرستان بوده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز لرستان از احداث ۸۰ واحد مسکن در محل سایت مسکن مهر از سوی این انجمن خبر داد و گفت: هم اکنون این پروژه ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
قاضی همچنین از احداث سایت مسکن در محله «پشت بازار» خرم آباد از سوی انجمن خیرین مسکن ساز خبر داد و گفت: این پروژه نیز به زودی عملیاتی اجراییش آغاز می شود.

وی همچنین از مذاکره برای احداث مسکن طلاب از سوی انجمن خیرین مسکن ساز لرستان خبر داد.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.