دولت ترکیه شهرک سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی درکرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه ای تصویب ساخت و ساز 2500 واحد مسکونی به صورت غیر قانونی در کرانه باختری رود اردن توسط رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه که روز شنبه صادر شد، اعلام کرد: تصویب ساخت و ساز 2500 واحد مسکونی اقدامی غیرقانونی در سرزمین های اشغالی محسوب می شود که از سال 1967 تاکنون تحت اشغال اسرائیل آمده است.

در این بیانیه مذکور آمده است که این اقدام نقض اساسی ترین حقوق مردم فلسطین در سرزمین خود بوده و حقوق آنها را همچون گذشته پایمال کرده و راه حل دو دولتی را مختل می کند و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

جنبش 'صلح اکنون' که یک سازمان مخالف شهرک سازی رژیم صهیونیستی است، روز پنجشنبه اعلام کرد که رژیم‌ اسرائیل می خواهد بیش از 2 هزار و 500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن احداث کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر به شهرک نشینان وعده داده بود که ساخت شهرک های جدید در سراسر کرانه باختری رود اردن ادامه خواهد داد.

اقدامات رژیم صهیونیستی درحالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه 95، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی اسرائیل در فلسطین اشغالی شد. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار