رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه فقط قوای سه گانه در خصوص قاچاق وظیفه ندارند بیان داشت: حوزه های علمیه و مراجع در این موضوع وظیفه دارند.

مراجع و حوزه‌های علمیه برای مبارزه با قاچاق به میدان بیایند
سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان و صدور فرمان آتش به ایران برای کارهای فرهنگی گفت: اگرچه مخاطب سخن مقام معظم رهبری دانشجویان بودند ولی موضوع آن همه اقشار هستند و همه وظیفه دارند برای حل مشکلات عظیم کشور که نیازمند فرهنگ سازی است، وارد عمل شوند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص اولویت‌های فرهنگی کشور گفت: الان جامعه ما گرفتار اعتیاد، بیکاری، نقدینگی سرگردان، رشوه و قاچاق است و  همه وظیفه داریم با اصلاح رفتار خود برای حل  این مسائل  گام‌های بزرگ فرهنگی برداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل ما در امور فرهنگی تعدد متولیان دولتی و غیر دولتی است تأکید کرد: مسائل فرهنگی باید از خانواده شروع شود.

اکرمی تصریح کرد: متأسفانه نگاه خانواده‌های ایرانی به خانه، نگاه به خوابگاه است در حالی که خانه اولین آموزشگاه و پرورشگاه است و بعد از خانه مدرسه، دانشگاه و جامعه وظیفه دارند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه امروزه کاهش ازدواج و افزایش طلاق وضع خانواده‌ها را به هم ریخته، فقر، بیکاری، اعتیاد و رواج شبکه‌های ماهواره‌ای غیر اخلاقی را از جمله دلایل آن بر شمرد.

وی با تأکید بر اینکه این مسائل اجازه نمی‌دهد که جامعه ما یک جامعه آرایش و پالایش شده باشد اظهار داشت: ابتدا باید این مسائل از درون خانواده حل شود تا بعد به سازمان تبلیغات و  حوزه علمیه و نماز جمعه برسد.

اکرمی با بیان اینکه اولویت‌های فرهنگی ما رهایی از اعتیاد، بیکاری، رشوه و قاچاق است تأکید کرد: درخصوص قاچاق فقط دولت وظیفه ندارد بلکه حوزه‌های علمیه و مراجع هم نسبت به این موضوع وظیفه دارند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به صدور فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگی گفت: این سخن به این معنا است که به امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم و هرگاه خلافی را شاهد بودیم تذکر دهیم و اگر تذکر ما چاره‌ساز نبود باید از طریق سیستم اداری دولت کار را به عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه وظیفه سنگینی در مواقع ضروری مانند ماه رمضان و محرم و صفر برای تعلیم و تربیت دارد بیان داشت: الان در هر دبیرستانی باید مسائل مختلف را برای دانش‌ آموزان روشن کنیم.

اکرمی با اظهار تأسف از گسترش اعتیاد بیان داشت: وقتی که سیگار کشیدن بین دانش‌آموزان دختر عادی می‌شود نمی‌توان جلوی اعتیاد را گرفت و ریشه حل این مشکل باید از خانه درمان شود زیرا تربیت بر عهده خانواده است و دولت نمی‌‌تواند بالای سر هر کس یک نفر مأمور بگذارد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار