لرستان؛

زندگی ۳۵ درصد جمعیت لرستان در بافتهای فرسوده

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی لرستان گفت: ۳۵ درصد جمعیت استان در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بردی‌نشین با اشاره به اینکه در استان سکونتگاه‏های غیررسمی در ۳۷ محله قرار دارند گفت: این محله‎‌ها در پنج شهر استان هستند که ۲۱ درصد از جمعیت شهری را در خود جای داده‎اند. سکونتگاه‌های غیررسمی هشت درصد مساحت شهری در لرستان را به خود اختصاص دادند.
 
بردی نشین با بیان اینکه ۲۰۰۰ هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده در استان داریم افزود: ۱۵ درصد مساحت شهرهای استان ناکارآمد هستند که ۳۵ درصد جمعیت را در خود جای داده‎اند. براساس همین بافت‎های ناکارآمد و فرسوده، ستادهای بازآفرینی در استان و شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات ملی و استانی سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان برای بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده به راه و شهرسازی استان داده شده است گفت: نیمی از این اعتبار جذب شده و در مرحله انتخاب پیمانکار در این رابطه هستیم.
 
بردی نشین از ایجاد مراکز توسعه محله در محلات سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده استان خبر داد وافزود: برای بازآفرینی این محلات که فلک الدین و کرگانه در خرم‎آباد، ناصرالدین و انگشته در دورود هستند، هر کدام ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، اما باید زمین مورد نیاز از سوی شهرداری‎‌ها تامین شود.
 
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی لرستان گفت: برای آسفالت معابر، دفع آب‏های سطحی و ساماندهی معابر پله‎ای ۱. ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته‎ایم.
 
وی افزود: به دنبال راه اندازی نهاد توسعه محله هستیم و معتقدیم توسعه باید به صورت محله‎ای انجام شود و برای منطقه دره غریب بروجرد و فلک الدین خرم‎آباد، این مهم انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.