اردبیل؛

بهره مندی بیش از 50 درصد عشایر اردبیل از بیمه تامین اجتماعی

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد عشایر استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند شده اند و این برنامه از جمله مهمترین راهبردهای جامعه عشایری استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند، افزود: یک میلیون و 500 هزار نهاده های دامی جامعه عشایر استان که شامل بیش از 40 درصد از کل نهاده های دامی استان می شود بیمه شده اند.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات رفاهی به جامعه عشایر استان تاکنون 3 پنل خورشیدی در مناطق ییلاقی عشایر نصب شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از 50 درصد عشایر استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند شده اند و این برنامه از جمله مهمترین راهبردهای جامعه عشایری استان است.

هنرمند با تاکید بر اینکه مجوز ساخت 4 مدرسه در مناطق عشایر استان به همت سازمان نوسازی مدارس اخذ شده که بزودی مراحل ساخت و تکمیل آن نهایی می شود، اظهار داشت: یک مدرسه نیز به همت بنیاد برکت در حال ساخت است که به بزودی دانش آموزان عشایر می توانند از آن بهره مند شوند.

وی با یادآوری این مطلب که سه شهرستان در استان به عنوان پایلوت نمونه گردشگری و توریسم مناطق عشایر انتخاب شده است، افزود: از محل کمک سفر وزیر کشور برای تامین نهاده های دامی عشایر استان که 7 میلیارد ریال تصویب شده بود در سال گذشته بیش از سه میلیارد و 200 میلیون پرداخت شده و امسال نیز بیش از سه میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.