رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: نو گواهینامه ها در سال اول با نصب تابلوی " احتیاط راننده مبتدی" مجاز به رانندگی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرهنگ "فضل اله شیری " رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه اظهار کرد: کلیه دارندگان گواهینامه پایه سوم موظفند در یک سال اول اخذ گواهینامه جدیدالصدور بر روی شیشه جلو سمت راست و عقب سمت چپ خودرویی که با آن رانندگی می کنند، علامت مثلث خطر با مفاد نوشتاری " احتیاط راننده مبتدی " را نصب نمایند.

وی با اشاره به موارد ذکر شده خاطر نشان کرد:  طبق ماده ۴ دستورالعمل محدودیت های سال اول دارندگان گواهینامه پایه سوم به بخشهای الف. در سه ماهه اول سال اخذ گواهینامه همراه داشتن (یک نفر  دارنده گواهینامه پایه سوم که مشمول شرایط و ضوابط این دستورالعمل نباشد و یا فردی که دارای گواهینامه پایه دوم و یا یکم) در هنگام رانندگی، ب. عدم ارتکاب تخلفات منجر به اخذ نمره منفی طبق جدول موضوع ماده ۷ قانون،   پ. رانندگی در معابر برون شهری به استثنای معابر بزرگراهی بین شهری تا فاصله حداکثر بیست و پنج کیلومتر از شهر، تقصیر در تصادفات منجر به جرح و فوت حسب نظر کارشناسان اولیه تصادف، ج. عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از عینک، سمعک و یا تجهیزات خاص و ح. رانندگی از ساعت ۲۴:۰۰ الی ۰۵:۰۰ تقسیم می شوند.

سرهنگ شیری افزود: در صورتی که برای افسران مجاز، موضوع ماده ۴ قانون عدم رعایت شرایط و محدودیت های این دستورالعمل احراز شد، گواهینامه رانندگی متخلف را پس از اعمال قانون با ارائه رسید ضبط کرده و برای تجدید آموزش حداکثر ظرف مدت یک هفته به مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی محل سکونت فرد ارسال می کنند.

وی تصریح کرد: اعتبار گواهینامه مشمولین ماده ۵ این دستورالعمل یک ماه پس از ضبط آن به اتمام می رسد و راننده مربوطه صرفاً پس از ارائه گواهی آموزشی مورد تأیید پلیس می تواند درخواست تجدید اعتبار گواهینامه کند، همچنین اعتبار گواهینامه به معنای ابطال آن نیست.

این مقام انتظامی در پایان یاد آور شد: زمان اجرای این دستورالعمل از تاریخ ۰۱/۰۵/۹۶ بوده و دارندگان گواهینامه پایه سوم ملزم به رعایت کردن مفاد این دستورالعمل هستند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
این قانون خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
تشکر از مطالب خوبتون