آمادگی رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا برای میانجیگری در بحران قطر

رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران دیپلماتیک میان قطر و برخی از کشورهای عرب، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور گینه که در حال حاضر ریاست اجرایی اتحادیه آفریقا را بر عهده دارد، برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران دیپلماتیکی که میان قطر و برخی از کشورهای عرب به وجود آمده است، اعلام آمادگی کرد.

آلفا کنده، در نامه ای به ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد من به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا و رئیس جمهور یک کشور اسلامی، آمادگی کامل خود را برای میانجیگری در این مسئله اعلام می کنم و آماده هستم بی وقفه و با حسن نیت کامل برای پیدا کردن راه حلی مسالمت آمیز و سریع برای این مشکل بی مورد تلاش کنم.

براساس این گزارش، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین از پنجم ژوئن روابط دیپلماتیک خود را با قطر متوقف کرده، مرزهای زمینی و دریایی خود را با این کشور بسته و محدودیت های هوایی شدیدی بر ضد این کشور اعمال کردند.

این کشورها قطر را به حمایت از سازمان های افراط گرا و نزدیکی به ایران که رقیب بزرگ منطقه ای ریاض محسوب می شود، متهم کرده اند.

از آن زمان کشورهای نیجر، سنگال، و چاد سفرای خود را از دوحه فراخوانده اند و موریتانی نیز روابط خود را با قطر قطع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار