رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای جلوگیری از گسترش آفت "سرخرطوم حنایی" در لارستان تلاش بیشتری لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید از گسترش آفت «سرخرطوم حنایی» در باغ‌های لارستان به مناطق دیگر جلوگیری کرد، گفت: وزارت جهاد در جنبه های فنی، مالی و تدارکات آماده هر نوع همکاری است.

باغستانی افزود: این آفت در یکی دو ماه گذشته از جمله دغدغه‌های مهم وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفظ نباتات کشور بوده است.
 
وی ایران را یکی از کشورهای موفق در کنترل این نوع آفت در دنیا نام بُرد و ادامه داد: هم در زمینه تحقیقاتی و هم در زمینه اجرایی، کشور ایران سرآمد است.
 
باغستانی بیان کرد: شهرستان لارستان به عنوان سومین نقطه در کشور با معضل آفت سرخرطوم حنایی روبه‌رو شده و باید با کنترل به موقع از گسترش آن جلوگیری کرد.
 
وی از همکاری سه کشور کویت، عراق و ایران برای مبارزه با این نوع آفت، اظهار داشت: برای پایش این نوع آفت، طرح جامع پیش‌بینی شده و ایران نقش بسزایی در این زمینه دارد تا جایی که آموزش و ردیابی با محوریت ایران انجام خواهد شد.
 
باغستانی با اشاره به اینکه کشورهای خرماخیز در معرض خطر آفت سرخرطوم حنایی قرار دارند، گفت: به لحاظ اهمیت منطقه لارستان و امکان سرایت این نوع آفت به استان‌های مجاور، مبارزه با آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی افزود: با کنترل به موقع این  آفت، می‌توان هم آن را ریشه‌کن کرد و هم درخت را بدون صدمه نگه داشت.
 
باغستانی ادامه داد: باید با رعایت پست‌های قرنطینه، توجه ویژه به پست قرنطینه بین‌المللی فرودگاه، کنترل در باغ‌های نخل و غیره از گسترش آن جلوگیری کرد.
 
رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: به طور قطع آفت سرخرطوم حنایی از خارج از کشور وارد منطقه لارستان شده است.
 
رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی به لحاظ جنبه‌های فنی، مالی، تدارکات و غیره با همکاری سازمان جهادکشاورزی فارس و مسؤولان شهرستان لارستان آفت سرخرطوم حنایی را کنترل کرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.