رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان از صادرات ۲۱ میلیون ۹۹۰ هزار دلاری کالا از استان خبر داد.

صادرات بیش از 21 میلیون دلاری کالا از استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا متین با بیان اینکه صادرات ۱۲۰ هزار تنی و واردات ۳ هزار و ۵۹۴ تنی کالا در دو ماه نخست امسال در همدان انجام شد گفت: ارزش کالاهای صادر شده ۲۱ میلیون ۹۹۰ هزار دلار و ارزش کالاهای وارداتی ۱۱ میلیون و ۴۶۳ هزار دلار بوده است.

وی اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال 1396 صادرات استان از گمرک همدان از نظر ارزشی به 21 میلیون 990 هزار دلار و از نظر وزنی به 120 هزار تن رسید.

متین با بیان اینکه واردات کالا از گمرک همدان در این مدت 11 میلیون و 463 هزار دلار بوده بیان کرد: این میزان واردات معادل وزن سه هزار و 594 تن بوده است.

وی عنوان کرد: از این میزان واردات یک میلیون و 343 هزار دلار معادل 11.7 درصد کالای مصرفی، دو میلیون و 346 هزار دلار معادل 20.5 درصد کالای واسطه‌ای و هفت میلیون و 773 هزار دلار معادل 67.8 درصد خطوط تولید بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تراز تجاری استان را مثبت و بالغ بر 10.5 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر 33.5 میلیون دلار است.

متین بیان کرد: صادرات بخش صنعت 9 میلیون و 704 هزار دلار و معادل وزنی 113 هزار تن بوده که سهمی 44 درصدی را از صادرات استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه دومین کالای صادراتی استان موتور کولر آبی است اظهار داشت: موتور کولر آبی با سه میلیون و 725 هزار دلار توانسته 16.9 درصد صادرات را از آن خود کند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه سیمان با صادرات سه میلیون و 341 هزار دلار توانسته 15.2 درصد از کل صادرات استان را داشته باشد، گفت: شور و ترشیجات با صادرات 674 هزار دلاری، ظروف تفلون با 592 هزار دلار، چینی آلات بهداشتی با 299 هزار دلار، گونی پلاستیکی با 297 هزار دلار و سالامبور با 182 هزار دلار از دیگر اقلام عمده این بخش است.

متین اظهار داشت: این بخش شامل 25 کالا است که به کشورهای ایتالیا، بنگلادش، کویت، عراق و افغانستان  صادر شده است ضمن اینکه صادرات در بخش معدن به میزان 460 دلار و شامل یک قلم کالا بوده که به کشور ارمنستان صادر شده است.

وی بیان کرد: صادرات در بخش مواد شیمیایی 116 هزار دلار شامل چهار قلم کالا بوده که به کشورهای روسیه، کنیا، ارمنستان، پاکستان، افغانستان، عراق صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز با اشاره به صادرات صنایع دستی استان گفت: 41 قلم کالا در دو ماهه اول سال جدید از استان به  12 کشور جهان شامل آمریکا، ایتالیا، کنیا، روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان، کویت، بنگلادش، پاکستان، افغانستان و عراق صادر شده است این میزان در سال قبل در مدت مشابه 47 قلم کالا و 17 کشور بوده است.

 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.