صادرات دام زنده از شهرستان قوچان به سایر استان‌های کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،علیرضا قدرتی رییس شبکه دامپزشکی قوچان گفت:: صادرات دام زنده موجب حفظ اشتغال و سرمایه‌گذاری مناسب و پایدار در شهرستان‌ها و استان‌ها می‌شود.

وی افزود: در همین راستا صادرات دام زنده از شهرستان قوچان به سایر استان‌ها از ۲ سال گذشته تا کنون ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رییس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: لازم است بعد از انجام اقدامات بهداشتی دامپزشکی در طول دوره قرنطینه و تأیید نهایی سلامت دام‌ها و با صدور گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای اجازه صادرات این دام‌ها به سایر استان‌ها داده می‌شود

شهروندان قوچانی تا اطلاع ثانوی دام زنده نخرند

علیرضا قدرتی با بیان اینکه شهروندان قوچانی تا اطلاع ثانوی دام زنده نخرند افزود: با شروع فصل گرما فعالیت کنه‌ها بیشتر شده و باعث شیوع برخی بیماری‌ها از جمله تب کریمه کنگو که از جمله بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و دام است، می‌شود.

وی گفت: دامداران و روستائیان بایستی از هرگونه خرید و فروش دام به خارج از منطقه‌ای که در آن ساکن هستند جدا خود داری کنند تا از شیوع و گسترش هر گونه بیماری در شهرستان پیشگیری شود.

رییس شبکه دامپزشکی قوچان افزود: ضمنا دامداران باید پیش از هرگونه حمل دام نسبت به دریافت مجوز بهداشتی حمل اقدام کرده تا در صورت وجود بیماری و یا هرگونه مشکل دیگری در مقصد و یا مبدأ آن، اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.