رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال ۴۷ هکتار از اراضی نهاوند به زیر کشت گیاهان دارویی رفته است. ب

47 هکتار از اراضی نهاوند زیر کشت گیاهان دارویی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد باقری اظهار داشت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر تنوع کشت و توسعه سطح زیر کشت گیاهان کم آب‌بر از جمله انواع گیاهان دارویی، این مهم در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس با فعالیت‌های آموزشی و ترویجی صورت گرفته در شهرستان تعداد زیادی از کشاورزان به کشت حدود 18 گونه گیاه دارویی در شهرستان نهاوند کرده‌اند.

باقری افزود: سال گذشته سه هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت گیاهان دارویی رفت که خوشبختانه امسال با فعالیت‌های موثر جهاد کشاورزی در این زمینه مقادیر قابل توجهی از اراضی شهرستان به زیر کشت گیاهان دارویی رفت که می‌توان گفت امسال سطح زیر کشت گیاهان دارویی در نهاوند در مقایسه با چند سال گذشته بیش از 15 برابر شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند عنوان کرد: امسال 18 گونه گیاه دارویی از جمله کاسنی، گل همیشه بهار، ارتیشو، کنگر فرنگی، اسطوخودوس، سیر، موسیر، زعفران، گل محمدی، مرزن جوش، بادرنجبویه و غیره توسط کشاورزان نهاوندی کشت شده است که همه این گیاهان دارویی مصرف خوراکی و اسانس‌گیری دارند.

باقری بیان کرد: شهرستان نهاوند در زمینه کشت گیاهان دارویی جایگاه ویژه‌ای در استان دارد اما به خاطر نبود صنایع فناوری و بسته‌بندی و کارخانه‌جات اسانس گیری این گیاهان دارویی به خارج از استان صادر می‌شوند.

وی به کم آب‌بر بودن گیاهان دارویی به عنوان ویژگی مهم این محصولات اشاره کرد و اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی علاوه بر مصرف کم آب در ایجاد اشتغال در منطقه نیز بسیار موثر هستند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند تصریح کرد: با توجه به مستعد بودن شهرستان نهاوند در زمینه کشت گیاهان دارویی، وجود صنایع فناوری، تبدیلی و بسته‌بندی و کارخانه‌جات اسانس گیری و هم‌چنین بازاریابی برای فروش این محصولات در شهرستان لازم و ضروری است زیرا وجود این صنایع و کارخانه‌جات در ایجاد اشتغال بسیار موثر است.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.