سخنگوى وزارت بهداشت گفت: کاهش مصرف نمک در نانوایی ها از برنامه های نظارتی وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچى سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى این وزارتخانه درباره نظارت بر مکان هاى عرضه مواد غذایى و نانوایى‌ها اظهار کرد: در مورد هر واحدى، تلاش مى شود فرهنگ مردم و این واحد‌ها به حدى بالا برود که خود کنترلى را انجام بدهند، بنابراین قدم اصلى، ارتقاى فرهنگ عمومى است.

وی بیان کرد: انتظار مردم و رسانه شاید این است که در هر نانوایى یک ناظر وجود داشته باشد، این موضوع امکان پذیر نیست.

سخنگوى وزارت بهداشت با بیان اینکه معمولا نظارت‌ها سیستمیک و مقطعى است گفت:مصرف سرانه نمک در مردم بالا است و حدود ۵۰ درصد آن ناشی از مصرف نان است که در این زمینه می‌توان اقدامات سیستمیک انجام داد برای مثال کیفیت آرد را در نانوایی‌ها افزایش و از میزان نمک در نان‌ها کاست.

وی تصریح کرد: برخوردهاى نظارتى نیز انجام مى شود که طى ٢ سال اخیر نظارت‌ها افزایش یافته و ناظرین اکنون مى توانند برخى موارد ضرورى را در محل آزمایش و نمونه گیرى کنند.

حریرچی با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره حلیم فروشی ها افزود: تلاش می شود در هر زمینه فرهنگ عمومی مردم و ارائه خدمات افزایش یابد و باید تلاش کنیم تا خدمات به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

فعالیت ۳۲ پایگاه اورژانس هوایی در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت دولت آینده تمام تلاش خود را در راستای ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت و همچنین افزایش سطح ارتقاء آن می‌کند و پیش‌بینی می‌شود مثل ۴ سال گذشته رییس‌جمهور حمایت ویژه‌ای از انجام این طرح انجام دهد و با توجه به اینکه وی و معاون اولش تأکید زیادی بر دستاوردهای طرح تحول دارد در دولت آینده نیز این طرح با قدرت بیشتری در جهت راحتی مردم اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: مطالبات بیمارستان‌ها یکی از مسائل مهم در وزارت بهداشت محسوب می‌شود و من خوشبختانه باید بگویم که بعد از اجرای طرح تحول ۳۲ پایگاه اورژانس هوایی در کشور برای مراقبت از مادران باردار و انتقال مجروحان تصادفی فعالیت می‌کنند که در آینده تعداد این پایگاه‌ها با توجه به نیاز کشور بیشتر می‌شود.

حریرچی ادامه داد: توریسم سلامت برای کشور درآمدهای خوبی دارد که از آن می‌توان برای ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات بهتر بکار بست و امروزه خوشبختانه بخاطر استانداردهای بالای خدمات بهداشتی کشورمان مردم کشورهای منطقه و بخصوص شیعیان حاشیه خلیج‌فارس برای درمان به ایران و به شهر مشهد مقدس سفر می‌کنند.

وی یادآور شد: برخی از افراد سود‌جو به عنوان واسطه‌گر پول بیشتری حتی از پزشکان از راه توریسم درمانی به دست می‌آورند که باید جلوی اینگونه افراد گرفته شود تا ضرری نصیب توریسم درمانی و حوزه سلامت کشورمان نشود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار