کرمان؛

کشف ۳۵۰ کیلوگرم آویشن قاچاق در رابر

رئیس اداره منابع طبیعی رابر از کشف و ضبط ۳۵۰ کیلوگرم گیاه دارویی آویشن خشک در رابر خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مرتضی منظری توکلی افزود : پلیس آگاهی شهرستان رابر در دو مرحله موفق به کشف و ضبط 350کیلوگرم آویشن قاچاق در این شهرستان شدند.
وی با بیان اینکه فصل برداشت گیاهان دارویی و محصولات فرعی جنگل و مراتع آغاز شده و برداشت اینگونه محصولات مستلزم دریافت مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان می باشد افزود: برداشت، حمل و انبار هرگونه گیاه دارویی بدون مجوز از منابع طبیعی خلاف قانون بوده و به عنوان قاچاق کالا محسوب می شود.
منظری توکلی با اشاره به اینکه برداشت بی رویه هرگونه داروی گیاهی به انقراض آنها می انجامد افزود: این مقدار گیاه دارویی آویشن خشک کشف شده برابر با 3تن گیاه تازه آویشن می باشد.
وی اظهار داشت: در این رابطه دو متهم همراه با گیاهان کشف شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی رابراز شهروندان خواست:برای دریافت مجوز برداشت داروهای گیاهی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مراجعه نمایندو در صورت مشاهده هرگونه برداشت ویا تخریب عرصه های منابع طبیعی با شماره ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار