به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،لری پیج یک از مؤسسان گوگل و مدیرعامل شرکت آلفابت، در نامهی سالانهی سهامداران وعده داده است که امسال اتفاقات بسیار جذابی برای پروژهی وینگ رخ خواهد داد. اگر با وینگ آشنایی ندارید باید اشاره کنیم که این پروژه، طرح تحویل کالا توسط پهپاد است.
چند روز قبل پست جدیدی در مورد وینگ در حساب کاربری این پروژه در وبسایت مدیوم منتشر شد. در این پست اعلام شد که تستهای مختلفی در سراسر کشور آمریکا توسط ناسا و FAA و کمپانیهای فعال در حوزهی پهپاد از جمله اینتل و دیجیآی انجام شده است.
تیم وینگ در حال انجام تستهایی است که میتواند هم برای آلفابت و هم برای کمپانیهای سازندهی پهپاد سودآور باشد. نرمافزاری که وینگ در حال توسعهی آن است، میتواند انواع مختلف پهپاد ساخت شرکتهای مختلف را هنگام پرواز در آسمان بهطور خودکار مدیریت کند.
پروژهی وینگ که تحت نظر بخش تحقیق و توسعه آلفابت، موسوم به «آلفابت ایکس» فعالیت دارد، نرمافزارهایی برای مدیریت پهپاد ساخته است. مؤسس وینگ، جیمز بورگس، در بخشی از توضیحات مربوط به پروژهی نرمافزار مدیریت پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین (UAS)، میگوید:
طی چند سال آینده وینگ و سایر کمپانیهای مرتبط احتمالا هزاران UAS در آسمانها خواهند داشت و بنابراین نیاز به سیستمی وجود دارد که علاوه بر مسیرهای اطراف هر پهپاد، مسیرهای سایر پهپادها، ساختمانها، قطارها و الگوهای آب و هوایی و نیز رویدادهای ویژه را بهصورت فعال تعیین کند.
بورگس در بخشی از توضیحات خود گفته است که در این تستها، سه عدد پهپاد تحویل کالای پروژه وینگ توسط یک نفر هدایت میشدند. دو عدد از پهپادهای Aero اینتل نیز توسط شخص دیگری به پرواز درآمدند و در نهایت یک پهپاد خودکار اینسپایر ساخت دیجیآی، یک عملیات نجات و جستجو انجام داد.
تا پیش از شروع تست، اپراتورها بهصورت دستی هدایت پهپاد را بر عهده داشتند؛ ولی بعد از شروع، پلتفرم جدید کنترل ترافیک (UTM) پروژه وینگ نشان داد که توانایی مدیریت خودکار مسیرهای پرواز برای انواع پهپاد را دارد و میتواند مسیرهای مورد نیاز برای هر پهپاد را در شرایط مختلف پاکسازی کند.
بورگس به این نکته هم اشاره کرده است که نرمافزار وینگ از سرویسهایی مثل نقشههای گوگل، گوگلارت و گوگل استریت ویو استفاده میکند.
پروژهی وینگ که از سال ۲۰۱۲ کار خود را آغاز کرده، تا به این لحظه با مشکلات مختلفی از جمله از دست دادن مدیر اصلی این تیم و اخراج برخی کارمندان و البته پیچیدگیهای طراحی پهپاد اصلی پروژه مواجه بوده است.
منابع نزدیک به پروژه مورد بحث در گفتگو با وبسایت بیزینس اینسایدر اعلام کردهاند که قرار است پهپاد ساخت وینگ به یک محصول مصرفی عمومی مبدل شود؛ اما در عین حال این دستگاه مزیت قابل توجهی نسبت به پهپادهای رقیب حاضر در بازار از جمله آمازون و دیجیآی ندارد.
بازار ارسال کالا توسط پهپاد در حال حاضر فعلاً در مرحله آغازین قرار دارد. علاوه بر چندین شرکتی که اکنون در این حوزه فعالیت دارند، رگولاتوریهای مختلف نیز در حال تنظیم قوانینی برای امن نگه داشتن آسمان هستند. گارنتر پیشبینی کرده است که بازار پهپادهای تحویلدهندهی کالا تا سال ۲۰۲۰ در سطح بسیار ناچیزی باقی خواهد ماند و این بخش در واقع فقط یک درصد از سهم کل بازار پهپاد را در اختیار خواهد داشت.
بر اساس تستهای وینگ، این احتمال وجود دارد که ابتدا شاهد انتشار نوعی نرمافزار تجاری مدیریتی برای پهپاد باشیم تا بدین طریق زمینه حضور موفق پهپادهایی که امکان حمل کالا دارند، مهیا شود.
منبع:زومیت
انتهای پیام/