جانسون: همه پرسی اقلیم کردستان به صلاح عراق نیست

وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد که برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق به صلاح نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که مقامات لندن از یک عراق باثبات، دموکراتیک و متحد حمایت می کنند و اکنون زمان مناسبی برای برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق نیست.

بوریس جانسون همچنین گفت که دولت انگلیس به تقاضا برای برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق توجه دارد و «خواست و آرزوی کُردها» را درک می کند.

با این حال، وزیر خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: «برگزاری یک همه پرسی در زمان حاضر توجهات را از اولویتهای ضروری تر همچون شکست داعش، برقراری ثبات در مناطق آزاد شده و رسیدگی و حل موضوعات دیرینه سیاسی که به ظهور داعش منجر شد، منحرف می سازد».

وی با اشاره به اینکه اقدامات یکجانبه برای کسب استقلال به مصلحت مردم منطقه و عراق نخواهد بود؛ بر این نکته تأکید کرد که «هرگونه همه پرسی و یا فرآیند سیاسی در جهت کسب استقلال باید مورد توافق و پذیرش دولت عراق در بغداد قرار گیرد».

بوریس جانسون در ادامه افزود: «انگلیس از یک عراق باثبات، دموکراتیک و متحد حمایت می کند؛ عراقی که قادر به تأمین امنیت، شغل، خدمات درمانی و آموزش برای تمام مردم عراق باشد».

وزیر خارجه انگلیس از تمامی طرفها خواست تا در گفتگو برای پایه گذاری آینده ای بهتر بر مبنای قانون اساسی عراق شرکت نمایند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار