مرتضی قدیریان افزود: پل قبلی مجموعاً 16 متر عرض داشت که 5 متر از این عرض، صرف دو پیادهرو 2.5 متری شده بود و 11 متر از آن محل عبور و مرور اتومبیلها بود.
مدیر پروژه تعریض پل فلزی تصریح کرد: در حالت جدید، عرض پل به 36 متر افزایش یافته که 8 متر آن به دو پیادهرو 4 متری اختصاص یافته و از 28 متر باقیمانده نیز، 7 متر خط اتوبوس تندرو و 21 متر نیز سه خط سوارهرو تعبیه شده است.
قدیریان اذعان داشت: در این پروژه سعی شده همانند پلهای قدیمی اصفهان، روح معماری دیده شود و با اقداماتی که صورت گرفت از ویژگیهایی نظیر نورپردازی و تکنیکهای معماری در زیباسازی پل استفاده شد.
به گفته وی، تا مهرماه سال گذشته، پیشرفت طرح تا 85 درصد به خوبی پیش رفت، اما وجود لولههای آب، کابلهای فشارقوی، کابلهای مخابراتی و سیستم فاوا در پیادهروهای قبلی و حساسیت کار، موجب معطلی پروژه و کند شدن روند پیشرفت شد.
مدیر پروژه تعریض پل فلزی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعاً 13 میلیارد تومان بودجه صرف این طرح شده که از این مبلغ، 9 میلیارد هزینههای اجرا، 1.5 میلیارد جابجایی تأسیسات، 1.7 میلیارد هزینههای زیباسازی و مابقی نیز هزینههای جنبی بوده است.