مراسم رونمایی از محصولات قرآنی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوشنبه 22 خرداد ماه، مراسم رونمایی آثار و محصولات قرآنی از جمله فعالیت‌هایی است که در برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور محمدرضا عارف، فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی و پروانه سلحشوری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محمدعلی ابطحی رئیس مؤسسه گفتگوی ادیان و از اعضای مجمع روحانیون مبارز، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی طلایی مصطفی رحمان دوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و مریم نشیبا گوینده قدیمی رادیو از اپلیکیشن قرآنی « شهر قصه» برگزار شد. 

علی ملانوری مدیر کمیته نظارت و ارزیابی با اشاره به آنکه یکی از راهبردهای معاونت قرآن و عترت این است که بتواند از ابزارها و امکانات نوین برای مفاهیم قرآنی استفاده کند ادامه داد: فهم قرآن برخلاف نظر بعضی افراد که می‌گویند فقط توسط انبیا و اولیا امکانپذیر است، اینگونه نیست چرا که امام صادق (ع) فرمودند: قرآن شامل عبارات، اشارات، لطایف و حقایق است که عبارات از آن عوام، اشارات از آن خواص، لطایف از آن اولیا و حقایق از آن انبیاست. به سوی فهم قرآن دریچه‌هایی قرار دارد و در قرآن کریم، عباراتی است که برای عوام (عموم مردم) قابل فهم است و برای تفهیم این مهم، چه امکانی بهتر و مناسب‌تر از رسانه و هنر می‌تواند در نظر گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که رسانه و دنیای مجازی زندگی را در نوردیده‌اند و می‌توان با روی آوردن به حوزه هنر و رسانه به عنوان یک راهبرد به برای بیان مفاهیم دینی نگاه کرد.

ملانوری در ادامه به یکی از رسم‌های نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: طی سال‌های برگزاری نمایشگاه قرآن، این نمایشگاه محلی برای رونمایی از تولیدات و محصولات فرهنگی در حوزه قرآن شده است و امشب نیز از یکی از این محصولات رونمایی می‌کنیم. 

از دیدن کودکان کار در نمایشگاه قرآن دلم گرفت 

مریم نشیبا؛ گوینده قدیمی رادیو نیز در ادامه این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در پروژه اپلیکیشن قرآنی شهر قصه گفت: با وجود آنکه در محفل قرآنی پا نهادم اما از دیدن کودکان کار در نمایشگاه قرآن دلم گرفت. 

وی ادامه داد: ما از مسیری که خداوند برایمان گذاشته دور شده‌ایم. خواهش می‌کنم قبل از هر چیزی به وجه اجتماعی توجه کنیم چرا که زیر سئوال است. خواهرهای دینی ما را در کنار خیابان دریابیم. خواهش می‌کنم بچههای کار را دریابیم. 

نشیبا با بیان آرزویی به صحبت‌های خود پایان داد و گفت: می‌گویند، گوشه‌ای از نگاه خداوند برای خوشبختی کافی است. 

گفتنی است؛ این اپلیکیشن به شیوه یک کتاب تعاملی بر اساس کتاب داستان راستان شهید مطهری است، که در آن کودکان ضمن ساخت انیمیشن و رنگ‌آمیزی و بازی، می‌توانند قاری قرآن شوند. در این اپلیکیشن، از صدای ماندگار مریم نشیبا گوینده قدیمی رادیو بهره گرفته شده است و مصطفی رحماندوست داستان‌های «داستان راستان» شهید مطهری را بازنویسی کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار