با توجه به ظرفيت ها و سرمايه های استانی و ملی در بخش ICT نبايد از اين بخش برای افزايش توليد، خلق ثروت و اشتغالزايی در استان غافل باشيم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛معاون هماهنگی امور اقتصادي و توسعه منابع استانداری گفت: با توجه به ظرفيت ها و سرمايه های استانی و ملی در بخش ICT نبايد از اين بخش برای افزايش توليد، خلق ثروت و اشتغالزايی در استان غافل باشيم.

رضا رحيمی افزود: شركت های خصوصی كارآفرين و دانش بنيان بايد محور بسياری از تحولات بخش نرم افزاری و سخت افزاری ICT در استان باشند زيرا استان در اين زمينه دارای توانمندی های ويژه ای است.

وي با اشاره به رويكرد مثبت دولت در خصوص تعامل و ارتباط با با دنيا تصريح كرد: با توجه به اين رويكرد دولت شركت های دانش بنيان و دستگاه های اجرايی مرتبط بايد از اين فرصت در جهت خلق ثروت و توسعه اشتغال و توليد در استان استفاده كنند.

رئيس كارگروه پژوهش و فنآوري استان يكي از عوامل مهم براي كمك به توسعه و پيشرفت در استان را توجه ويژه به مزيت ها و توانمندي هاي بخش ICT عنوان كرد و گفت: خوشبختانه ظرفيت ها و توانمندي هاي خوبي در استان براي توسعه اين بخش وجود دارد كه شركت هاي خصوصي دانش بنيان در اين زمينه مي توانند محرك و توسعه آن باشند.

رحيمي توجه به توسعه بخش ICT را اقدامي موثر براي كاهش نرخ بيكاري در استان عنوان كرد و گفت: با توجه به فارغ التحصيلان رشته هاي مختلف در استان با ارائه برامه اي مي توان علاقمندي و زمينه ارتباط آنان با اين بخش را بيشتر كرد و بدون ترديد با گرايش دادن جوانان به اين سمت علاوه بر اينكه نرخ بيكاري در استان كاهش پيدا مي كند از سوي ديگر ثروت و توليدي بيشتري براي استان خلق مي شود.

رحيمي همچنين با اشاره به ساختمان در حال ساخت ديتا سنتر در كرمانشاه بيان داشت: با اتمام ساخت اين ساختمان، كرمانشاه به هاب منطقه ICT در منطقه تبديل مي شود لذا از هم اكنون بايد بسترها و آمادگي هاي لازم براي توسعه اين بخش به منظور افزايش توليد و ثروت در استان صورت گيرد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.