دکتر کریم همتی گفت: عملیات اربعین و استقرار گروه های درمانی در مرز مهران از 25 مهرماه آغاز می شود.

استقرار 5 بالگرد برای اورژانس هوایی اربعین در استان به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛دکتر کریم همتی مسوول کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان ایلام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام با اشاره به اینکه شروع عملیات اربعین و استقرار گروه های درمانی در مرز مهران از 25 مهرماه آغاز می شود، گفت: تعداد 5 فروند بالگرد برای خدمات اورژانس هوایی در شهر ایلام و مهران در ایام اربعین مستقر می شوند.

  همتی در ادامه با بیان اینکه 12 پد پروازی برای فرود اضطراری بالگرد در شهر ایلام و طول مسیر آماده شده است، گفت: دو پد بالگرد در شهر ایلام و 10 پد دیگر در طول مسیر برای فرود اضطراری بالگردهای اورژانس هوایی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین بیان کرد: 9 بیمارستان در استان و 2 بیمارستان صحرایی در مهران، 150 دستگاه آمبولانس، 10 اتوبوس آمبولانس، 10 موتورلانس آماده خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات هستند.

همتی با اشاره به اینکه 1200 نفر از نیروهای درمانی در ایام اربعین مشغول خدمات رسانی به زوار حسینی هستند، گفت: 150 پزشک، متخصص و فوق تخصص نیز در ایام مشغول خدمات رسانی می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با بیان اینکه 15 آمبولانس و 4 اتوبوس آمبولانس در مهران مستقر می شوند، تصریح کرد: سه یونیت دندانپزشکی در کنار آزمایشگاه های این کمیته مستقر می شوند.

همتی افزود: داروخانه مرزی مهران با 20 تکنیسین در این ایام آماده خدمات رسانی به زوار است و با برنامه ریزی های انجام شده، انبار دارو در ایلام نیز ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/با

 5 بالگرد برای اورژانس هوایی اربعین در استان استقرار یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.