تحلیلگران سیاسی از تلاش اردن برای اجتناب از ورود به بحران سیاسی قطر و همسایگانش خبر می‌دهند.

تحلیلگران سیاسی: اردن در تلاش است تا دامنش به بحران قطر آلوده نشود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم‌پست، یکی از تحلیلگران سیاسی اردن روز دوشنبه اعلام کرد با اینکه این کشور روز دوم پس از آغاز تنش‌های کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس با قطر روابط خود با دوحه را کاهش داد، به نظر می‌رسد قصد دارد خارج از این هرج و مرج بماند.

با اینکه سخنگوی دولت اردن اعلام کرد این کشور به پیروی از کشورهای حاشیه خلیج برای حفظ ثبات منطقه در جهت انزوای قطر تلاش می‌کند، کارشناسان می‌گویند اردن نمی‌خواهد به داخل این بحران کشیده شود و کاهش روابطش با قطر انتخاب میان بد و بدتر بوده است.

یک کارشناس امور خاورمیانه می‌گوید: «اردن عضو شورای همکاری خلیج فارس نیست. این کشور علاقه‌ای به درگیر شدن در این بحران ندارد. این عمل فقط برای آرام کردن عربستان سعودی و برای جلب رضایت آنها انجام شده است. در نتیجه اردن فقط قصد دارد کمترین کاری که قابل قبول است را انجام دهد. اردن نه در این مسئله مداخله و نه میانجیگری می‌کند. در واقع اردن موضع بسیار پیچیده‌ای دارد».

به گفته این کارشناس این بحران از تنش‌های دیپلماتیک قطر با عربستان و متحدانش شروع شد؛ اما به تغییر توازن قدرت در منطقه منجر می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار