تیم ملی فوتبال افغانستان تا دقایقی دیگر در دومین دیدارش در چارچوب مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا در شهر پنومپن مهمان تیم ملی فوتبال کامبوج خواهد بود.

افغانستان ، کامبوج ؛ جدالی برای هموار کردن راه امارات
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پیروزی، باخت و شکست در این مسابقه با توجه به تساوی افغانستان در نخستین دیدار مقابل ویتنام، بدون شک تاثیر مستقیمی در مسیر صعود شاگردان فیستر به جام ملت های آسیا خواهد داشت.
 
با توجه به این که افغانستان در دو بازی آینده اش به مصاف قدرتمند ترین تیم گروه، اردن خواهد رفت و احتمال باخت و یا توقف افغانستان نیز در این دو بازی زیاد است، پیروزی سرخ پوشان افغانستان در این میدان باید یکی از اولویت ها باشد. زیرا شکست و یا تساوی میتواند تا حدود زیادی تیم ملی افغانستان را از رسیدن به امارات دور سازد.
 
شاگردان فیستر پس از برگزاری یک اردوی تدارکاتی در دبی و پیروزی مقابل مالدیو در مسابقه ای تدارکاتی در فرم خوبی قرار دارند. آنها در هوای گرم شهر دبی توانستند تمرینات منظمی را سپری کنند که این مسئله میتواند در بازی امروز کمک زیادی به این تیم بکند.
 
همان طور که دیده میشود در ترکیب اصلی تیم ملی نیز در این مسابقه تغییراتی ایجاد شده است. قیس شایسته که به تازه گی به ترکیب تیم ملی دعوت شده است از ابتدا برای افغانستان وارد میدان خواهد شد. او در کنار برادرش فیصل شایسته زوج خط میانی افغانستان را در این مسابقه تشکیل خواهند داد. اتفاقی نادر که برای اولین در تاریخ تیم ملی فوتبال افغانستان رقم زده خواه شد.
 
در این مسابقه نورالله امیری نیز با توجه به درخشش در دیدار تدارکاتی مقابل مالدیو در ترکیب اصلی افغانستان قرار گرفته است. فرشاد نور نیز در اقدامی عجیب و با توجه به حضور چندین مهاجم روی نیمکت به عنوان تک مهاجم در نوک خط حمله قرار گرفته است.
 
تیم ملی فوتبال کامبوج حریف شناخته نشده ای برای فوتبال افغانستان نیست. در طی دو سال گذشته این تیم تحت هدایت دو مربی در مقابل افغانستان قرار گرفته است که در هر دو مسابقه شکست خورده است. در سال ۲۰۱۵ پس از شکست ۶ بر ۰ افغانستان مقابل سوریه و در دومین دیدار مقدماتی جام جهانی دو تیم در ورزشگاهی که امروز نیز میزبان دو تیم است به مصاف هم رفتند که افغانستان تحت هدایت سلوان اسکلزیچ و با تک گل مصطفی زازی در دیداری برتر موفق به شکست حریفش شد.
دیدار برگشت دو تیم نیز در تهران برگزار شد. جایی که پیتر شگرت برای نخستین بار روی نمیکت افغانستان نشست. افغانستان موفق شد در تهران هم کامبوج را قاطعانه و با حساب ۳ بر ۰ شکست دهد تا برتری اش مقابل این تیم تثبیت شود.
 
با وجود این که افغانستان در طی دو تقابل با این تیم به برتری رسیده است، اما این پیروزی ها نمیتواند دلیلی محکم و قانع کننده ای برای پیروزی در دیدار امروز نیز باشد. کامبوج که در نخستین دیدارش به اردن باخته است با استخدام مربی برزیلی اش، قطعن شرایط مطلوبی نسبت به گذشته پیدا کرده است و میتواند کار را در خانه برای افغانستان سخت کند.
 
به هر حال انتظار میرود امروز شاهد بازی متفاوتی نسبت به سه دیدار گذشته از افغانستان باشیم. هر چند اوتو فیستر برای هماهنگ سازی تیم، نیاز به زمان بیشتری دارد، ولی انتظار میرود با توجه به شرایطی که تیم ملی در اختیار دارد، امروز شاهد تاکتیک و نمایشی خوب از سرمربی نام دار تیم ملی در روند بازی افغانستان باشیم.
 
پیروزی افغانستان در این مسابقه در صورت شکست ویتنام مقابل اردن، تیم فیستر را ۴ امتیازی در جایگاه دوم جدول قرار خواهد داد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.