مديركل فرودگاه‌های فارس گفت: 300 پرواز عبوری شرکت های قطری از آسمان ایران انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضا بدیعی‌فرد مديركل فرودگاه‌های استان فارس گفت: روزانه 300 پرواز کشور قطر از ایران عبور می کند که مشکلی برای مدیریت افزایش حجم ترافیک هوایی وجود ندارد.
 
وی بیان کرد: با توجه به بسته شدن آسمان کشورهای عربستان سعودی، امارت متحده عربی، بحرین و مصر بر روی شرکت قطر ایرویز، تنها راه عبور پروازهای قطری از آسمان ایران است.
 
بدیعی با بیان اینکه بیشتر پروازهای ایرلاین‌ قطری به سمت شمال آفریقا و جنوب اروپا بود، افزود: تا پیش بستن حریم هوایی کشور های حوزه خلیج فارس هواپیما های قطری ابتدا وارد حریم هوایی عربستان و سپس مصر می‌شدند که با اجرای تحریم هوایی قطر، هواپیما های این کشور با عبور از حریم هوایی آسمان ایران و سپس عراق و اردن به سمت شمال آفریقا می روند.
 
وی تصریح کرد: تاکنون 200 تا 300 سورتی پرواز عبوری روزانه قطر از آسمان ایران افزوده شده و با توجه به ظرفیت‌سازی‌ که از نظر اصلاح ساختار انجام شده، مدیریت این حجم از ترافیک افزوده هوایی به خوبی در حال اجرا است.
 
مديركل فرودگاه‌های استان فارس ادامه داد: پرواز برنامه‌ای به قطر 4 پرواز در هفته است که افزایش آن وجود ندارد، اما مسئولان قطری اعلام کرده‌اند انواع بزرگتر هواپیما های ایرباس را مورد استفاده قرار می دهند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار